۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۲۲۸۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کار مضاعف در تولید و قناعت در مصرف لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت و سختی کشیدن نیست، گفت: لازمه تحقق شعار سال کار مضاعف در تولید و قناعت در مصرف در همه سطوح جامعه است.
حجت الاسلام یعقوبی- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، با تأکید بر تلاش همگانی در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد داخلی، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی از آموزه‌های دینی ما برگرفته و تحقق آن ضرورت اساسی کشور است.

 

وی با اشاره به لزوم تبیین اهداف و ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی و راهکارهای آن در جامعه، افزود: یکی از راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور استفاده از کالاهای ایرانی در راستای حمایت از تولید داخلی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مدیریت مصرف و دوری از اسراف و تبذیر از دیگر راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: باید با داشتن قناعت و پایین آوردن سطح توقعات در زندگی، گام‌های عملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه البته اقتصاد مقاومتی به معنای سختی کشیدن و ریاضت اقتصادی همانند آنچه که در غرب اجرا می‌شود نیست، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به معنای کار مضاعف در تولید و قناعت در مصرف در همه سطوح جامعه است.

 

وی با تأکید بر افزایش تلاش جمعی در راستای ارتقای تولید تا رفع نیاز داخلی و سپس صادرات، افزود: باید تولید داخلی با رویکرد رفع نیازهای کشور و پس از آن صادرات محصولات بیش از گذشته رونق گرفته و موانع موجود در این مسیر هرچه سریع‌تر رفع شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی باید تولید بر مصرف غلبه داشته باشد، ادامه داد: در این زمینه باید هر کس در هر سطح و جایگاهی که قرار دارد به تناسب توان خود کار کرده و برای مقاوم شدن اقتصاد و جامعه اسلامی تلاش کند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در ادامه با یادآوری زمینه‌های دینی اقتصاد مقاومتی، با قرائت حدیثی از امام علی (ع)، اظهار کرد: امام نخست شیعیان در سبک و سیره خود اقتصاد مقاومتی را اجرا می‌کردند به‌گونه‌ای که همواره در تولید پیشرو بودند.

 

وی اضافه کرد: این امام همام ویژگی‌ افراد متقی را خداباوری، خاشع بودن، رعایت احکام الهی، دیدن خود در محضر الهی و قناعت در رفتار ذکر کرده‌ و ساده‌زیستی و قناعت در مصرف و تلاش برای تولید بیشتر را از ویژگی‌های یک فرد مؤمن دانسته‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بر این اساس همه ما باید در جامعه اسلامی در پی اجرای اقتصاد مقاومتی برگرفته از آموزه‌های اسلامی و تعالیم ائمه اطهار (ع) باشیم، اظهار کرد: بر مبنای تعالیم دینی باید جامعه اسلامی در بخش‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مقاوم شود تا بتواند در برابر اقدامات دشمنان ایستادگی کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کشور و نظام اسلامی ما نیازمند امنیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، عقلانی و اخلاقی است، تصریح کرد: اگر هر کدام از این امنیت‌ها دچار خدشه شوند امنیت در سایر بخش‌ها نیز از بین می‌رود ازاین‌رو همه ما باید با درک نقش و رسالت خود، برای مقاوم شدن کشور در بخش‌های گوناگون به ویژه اقتصاد تلاش کنیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات