۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۲۲۸۱۱
آیت‌ الله استادی:

اصلاح جامعه در گرو عمل و تمسک به سیره اهل‌ بیت است

آیت الله استادی در همایش ائمه جماعات شهر مقدس قم با اشاره به اینکه اصلاح جامعه در گرو عمل و تمسک به سیره اهل‌ بیت(ع) است، گفت: در جامعه‌ای که عمل نباشد فساد رواج پیدا خواهد کرد.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گردهمایی ائمه جماعات شهر مقدس قم که پیش از ظهر امروز در مسجد عبداللهی واقع در خیابان شاه ابراهیم برگزار شد، گفت: جامعه ای اصلاح می شود که در آن عمل باشد.

 

وی افزود: اگر جامعه ای فقط در جشن های اهل بیت(ع) و عزاداری ها فعال باشد ولی در آن عمل دیده نشود، آن جامعه به زودی با مشکلات گوناگون مواجه خواهد شد، چرا که عمل و تمسک به اهل بیت(ع) است که جامعه را از فساد نجات می دهد.

 

آیت الله استادی اظهار داشت: فضایل امام علی(ع) در سه گروه دسته بندی می شود، گروه اول فضایلی است که عظمت امام علی(ع) را بیان می کند که برای شناخت اهل بیت(ع) ضروری است و گروه دوم فضایلی است که اشاره به امامت امام علی(ع) دارد که بیان آن برای مردم لازم است و فضلیت دیگر که بسیار مهم است و اجرای آن در جامعه ضرورت دارد تمسک و عمل به شیوه اخلاقی و رفتاری امام علی(ع) و اهل بیت(ع) است.

 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که عمل نباشد فساد رواج پیدا خواهد کرد و این فساد با شناخت و معرفت اهل بیت(ع) هم اصلاح نخواهد شد.

 

وی بیان داشت: تمسک به اهل بیت(ع) همیشه سیره علما بوده است و به این موضوع بسیار اهمیت می‌دادند به طوری که تا اواخر عمر خویش در مدح اهل بیت(ع) شعرهایی را می سرودند.

 

آیت الله استادی با اشاره به عظمت و ناجی بودن اهل بیت(ع) در مشکلات دنیوی، افزود: در این دنیا که پر از مشکلات و سختی است مَثَل اهل بیت(ع) مانند کشتی نوح است که باید در این دنیای عظیم به این کشتی تمسک جست و این تمسک جزء با عمل نخواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: در زندگی باید میزان را امام علی(ع) قرار داد چرا که محور حق امام علی(ع) است و اگر کسی بخواهد در زندگی موفق باشد باید در این محور حرکت کند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: برای اصلاح جامعه باید ابتدا از خود شروع کرد و در مرحله بعد به مردم گفت، چرا که همیشه نگاه مردم به رفتار و اخلاق راهنماکننده است./1325/202/ب2

ارسال نظرات