۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۲۲۸۱۲

برگزاری مسابقات ملی قرآن مراکش در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ مسابقات ملی حفظ، ترتیل و تجوید قرآن مراکش مووسم به جایزه «محمد ششم»، ماه مبارک رمضان در مراکش برگزار می‌شود.
قرآن کریم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرحله نهایی مسابقات ملی حفظ، ترتیل و تجوید قرآن مراکش جایزه «محمد ششم»، ماه مبارک رمضان در مسجد «السنه» شهر رباط، برگزار خواهد شد.

 

مرحله نهایی این رقابت‌ها با مشارکت قاریان و حافظان برگزیده مناطق مختلف مراکش و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

 

در همین راستا، مرحله مقدماتی مسابقات ملی حفظ، ترتیل و تجوید قرآن مراکش جایزه «محمد ششم» در استان‌‌های مختلف مراکش آغاز شده، به طوری که رقابت متسابقین در استان «الناظور» این کشور، از اواخر هفته گذشته در مسجد «الفتح» شهر الناظور آغاز شد.

 

در مرحله مقدماتی این مسابقات در استان الناظور، قاریان برجسته‌ای از جوامع شهری و روستایی حضور دارند و در دو بخش بانوان و آقایان برای کسب امتیاز جهت حضور در مرحله سراسری مسابقات به رقابت می‌پردازند.

 

در این مرحله، شرکت‌کنندگان در سه رشته حفظ و ترتیل، حفظ پنج حزب همراه با تجوید به روش «المغربیة» و حفظ پنج حزب همراه با تجوید به روش «المشرقیة» با یکدیگر رقابت می‌کنند و در پایان نفرات برتر برای شرکت در مرحله نهایی این رویداد قرآنی انتخاب خواهد شد.

 

حدود ۲۰۰ متسابق در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن مراکش در استان الناظور حضور دارند که در دو بخش بانوان و آقایان به رقابت می‌پردازند.

 

مسابقات ملی و سالانه قرآن مراکش به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور برگزار می‌‌شود.


رییس شورای علمی استان «الناظور» مراکش در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: این استان دارای استعدادهای درخشانی در زمینه حفظ، ترتیل و تجوید قرآن است و نمایندگان این استان در دوره‌های گذشته، رتبه‌های خوب و افتخارآمیزی کسب کرده‌اند./994/ب102/د

ارسال نظرات