۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۲۳۱۸۳
کارشناس مسائل سیاسی:

هدف دشمن از برجام‌های دیگر تغییر در اعتقادات و سبک زندگی ما است

کریمی با اشاره به این که هدف دشمن از برجام 2 و3 تغییر در اعتقادات و سبک زندگی ما است، گفت: مشکل آمریکا با ایران مشکل هسته ای و موشکی نیست بلکه مشکل آن ها با اصل نظام و جمهوری اسلامی است و هدف آن ها از برجام های دیگر در حقیقت براندازی نظام است.
برجام

غلامعلی کریمی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با نتایج برجام گفت: این فرمایش مقام معظم رهبری که به آمریکایی ها نمی شود اعتماد کرد ریشه قرآنی دارد و بنا نیست که آن ها به وعده خود عمل کنند، اما متاسفانه افکار جامعه به این سمت حرکت کرده که مشکلات فقط از طریق مذاکره و ارتباط با آمریکایی ها حل خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این جمله معروف از شهید بهشتی است که امام باید پیشاپیش جامعه حرکت کند ولی اگر جامعه دچار کندی شد امام باید سرعت خود را کم کند تا بین امام و امت فاصله نیفتد، مقام معظم رهبری بر همین اساس و با علم به این که مذاکرات نتیجه ای ندارد اجازه مذاکره دادند.

 

کارشناس مسائل سیاسی، افزود: برجام اگر چه نتایج چشمگیری نداشت ولی تجربه ای بود که مردم بفهمند آمریکا به وعده های خود عمل نمی کند و از آمریکا به ما خیری نمی رسد و فقط شر محض است، به خاطر اینکه شیطان شر محض است، و ما راهی جز برگشت به مسیر استقامت نداریم.

 

کریمی، در رابطه با برجام های 2 و 3 اظهار داشت: درباره برجام 2 و 3 هر کس به گونه ای متفاوت صحبت می کند، در هیأت دولت صحبت از حوزه فرهنگی و سیاسی است ولی آمریکایی ها بحث تغییر در رفتار ایران را مطرح می کنند، در واقع در پی تغییر در همان چیزی هستند که ما در آن استقامت کردیم.

 

وی در ادامه گفت: در حقیقت دشمن یک پروژه ای را القا می کند که در آن به دنبال تغییر در باورها و اعتقادات و سبک زندگی ما هستند، می خواهند قدرت را از ما بگیرند، جنگ نرم زیر پوستی همان چیزی است که دشمن در برجام های 2 و 3 آن را دنبال می کند.

 

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: مشکل آمریکا با ایران مشکل هسته ای و موشکی نیست بلکه مشکل آن ها با اصل نظام و جمهوری اسلامی است و هدف آن ها از برجام های دیگر در حقیقت براندازی نظام است، ما هنوز از برجام 1 نتیجه ای ندیده ایم و هنوز به تعهداتی که باید عمل می شده عمل نشده است.

 

کریمی در پایان گفت: متاسفانه غربی ها افزون بر برجام 2و3 برجام های دیگری را برای ما در نظر گرفته اند، ولی ما طبق آن چیزی که در برجام 1 دیده ایم دیگر نباید به آن ها خوش بین باشیم و باید به همان مسیر قبل خود بازگردیم چرا که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و برای ما ثابت شده که هیچ گاه به وعده خود عمل نمی کنند./302/869/ب1

ارسال نظرات