۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۲۳۴۶۱
مدير اجرايي آستان مقدس امامزاده هلال ابن علي:

كنگره ملي دو روزه امامزاده هلال ابن علي در قم و آران و بيدگل برگزار مي شود

مدير اجراي آستان مقدس هلال ابن علي(ع) گفت: كنگره ملي دو روزه امامزاده هلال ابن علي(ع) طي روزهاي 5 و 6 خرداد ماه سال جاري در امامزاده شاهزاده علي قم و امامزاده هلال ابن علي شهرستان آران و بيدگل برگزار خواهد شد.
جواد تكيه مدير اجرايي آستان مقدس امامزاده هلال ابن علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، جواد تكيه مدير اجراي آستان مقدس هلال ابن علي(ع) ظهر امروز در ديدار با آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: استارت كنگره ملي هلال ابن علي(ع) كه از حدود دو سال قبل زده شده است، اولين كنگره ملي استاني است كه اجرا مي شود.

 

وي افزود: بعد از فراخوان سراسري مقاله، بيش از 300 مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شد و بعد از بررسي مقالات ارسال شده، بيش از يكصد مقاله انتخاب و بعد از تأييد هيات علمي و پژوهشي به چاپ رسيد.

 

به گفته وي، خروجي مقالات ارائه شده حدود 15 جلد كتاب در باره شخصيت اين امامزاده است كه از اين تعداد كتاب تا كنون 8 جلد چاپ و در مراسم افتتاحيه كنگره از آن رونمايي خواهد شد.

 

تكيه با اشاره به اين كه 3 جلد از اين كتاب ها، مجموعه مقالاتي است كه در باره شخصيت اين امامزاده به چاپ رسيده است، گفت: يك جلد از اين كتاب ها اشعاري در وصف هلال ابن علي(ع) است و يك جلد كتاب ديگر نيز تحت عنوان ستارگان مدفون شهدا، علما، شعرا و فرهيختگان در جوار اين امامزاده است.

 

مدير اجراي آستان مقدس هلال ابن علي(ع) يادآور شد: يك جلد ازاين 8 كتاب ها نيز كتاب اصلاحيه رساله هلالي محروم ملا غلامرضاي آراني و يكي از مستندات در دسترس هلال ابن علي است كه اصلاحاتي در اين رساله انجام شده است و يك كتاب نيز از حجت الاسلام خداميان به نام فرزند علي است.   

 

تكيه يادآور شد: اولين روز كنگره ملي هلال ابن علي(ع) و مراسم افتتاحيه چهارشنبه 5 خرداد ماه سال جاري همراه با رونمايي از كتاب ها، مباحث محتوايي كنگره و ارائه مقالات با حضور علما و انديشمندان و مراجع در جوار امامزاده شاهزاده علي قم كه داراي يك مجتمع قرآني و سالن آمفي تئاتراست برگزار خواهد شد.

 

وي افزود: مراسم اختتاميه كنگره ملي هلال ابن علي(ع) نيز در روز دوم پنجشنبه 6 خرداد ماه سال جاري در آستان مقدس امامزاده هلال ابن علي(ع) شهرستان آران و بيدگل برگزار خواهد شد.

 

به گفته وي، سازمان اوقاف و امور خيريه مسؤول برگزاري اولين روز كنگره در قم خواهد بود و اداره كل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان نيز مسؤوليت دومين روز برگزاري كنگره ملي اين امامزاده را در شهرستان آران و بيدگل برعهده خواهد داشت و دكتر عابدي معاونت پژوهشي مجموعه دانشگاهي قرآني قم مسؤوليت دبيري كنگره را برعهده دارد.   

 

تكيه برگزاري دعاي ندبه، سخنراني حجت الاسلام ميرباقري و مداحي ميرداماد در صبح جمعه 10 ارديبشهت ماه سال جاري، همراه با پحش مستقيم از شبكه يك سيماي جمهوري اسلامي را از ويژه برنامه هاي فرهنگي جانبي كنگره ملي هلال ابن علي(ع) اعلام كرد.

 

مدير اجراي آستان مقدس هلال ابن علي(ع) در ادامه با اشاره فعاليت چهارماه گذشته مديريت جديد آستان مقدس هلال ابن علي(ع) شهرستان آران و بيدگل گفت: استان مقدس هلال ابن علي(ع) هيات امنايي اداره نمي شود و زير نظر اداره اواقف و امور خيريه فعاليت دارد و هيات نظارت متشكل از امام جمعه، فرماندار، نماينده مردم شهرستان كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي و فرمانده سپاه بر فعاليت ها نظارت دارند.

 

تكيه يادآور شد: ابتداي فعاليت مديريت جديد اساس كار و فعاليت ها بر پايه وفاق و همدلي و استفاده از همه گروه ها شروع شد و در پرتو اين وفاق و همدلي فعاليت هاي قابل توجهي در امور فرهنگي و عمراني آستان انجام شده است كه در نخستين مرحله، بدهي سال هاي قبل با نظر اين امامزاده و كمك خيرين و استان پرداخت شد.

 

وي، تعويض فرش هاي صحن با تهيه 200 تخته فرش به ارزش 800 ميليون ريال، آسفالت 7 هزارمترمربع پاركينگ آستان مقدس با 600 ميليون ريال هزينه، آغاز عمليات ساختمان سر در ضلع غربي آستان در خيابان امام رضا(ع) به مساحت 2 هزار و 100 مترمربع، تأسيس صندوق قرض الحسنه به مساحت 500 مترمربع همراه با سه واحد اقامتي و افتتاح آن در خردادماه سال جاري و تهيه سيستم سرمايشي شبستان آستان را از جمله اقدامات انجام شده اعلام كرد.

 

مدير اجراي آستان مقدس هلال ابن علي(ع) همچنين برگزاري طرح خيمه هاي معرفت و طرح آرامش بهاري را از مطالبات سازمان اوقاف دانست و گفت: تهيه يك مكان طي يك هفته براي اجراي اين طرح ها از برنامه هاي ديگري بود كه انجام شده است و امروز نيز از اين مكان براي اسكان و اقامت زائرين حضرت استفاده مي شود.

 

لازم به ذكر است، آستان امامزاده هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بيدگل، در ۱۲ کيلومتری شهرستان کاشان واقع شده است، امامزاده هلال بن علی(ع) يکی از امامزادگان به نام و مشهور در كشور است./1307/202/ب3

ارسال نظرات