۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۲۳۴۷۶
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

 پیروی از ولایت، اصل مهم برای پیروزی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تبعیت از ولایت و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را لازمه پیروزی علیه جبهه باطل دانست.
سردار عزت الله جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز در نشست هم اندیشی و هماهنگى ستاد استانی بزرگداشت سی و چهارمین سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: مردم آذربایجان به ویژه رزمندگان و بسیجیان این استان در آزادی مناطق اشغالی کشور نقش بسزایی داشتند.


وی با بیان این‌که آزادی سوسنگرد با دلاوری رزمندگان لشکر عاشورا و بسیجیان جان بر کف استان حاصل شده است، خاطرنشان کرد: در مسیر آزادسازی خرمشهر نیز امثال شهید باکری‌ها و صیاد شیرازی‌ها از جان خود گذشتند تا خاک پاک کشور را از یوغ دشمنان بعثی آزاد کنند.


جعفری با بیان این‌که ویژگی مهم شهدا پیروی از ولایت فقیه در هر زمان و مکان بوده است، تصریح کرد: تبعیت از ولایت و پیروی از رهنمودهای رهبر انقلاب لازمه پیروزی علیه جبهه باطل است، باید دانست که هنوز جنگ با دشمنان تمام نشده و در جبهه های دیگر با معاندان اسلام و انقلاب درگیر هستیم.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که پیروی از ولایت فقیه باید در میدان عمل محقق شود، تصریح کرد: اگر رزمندگان جبهه های حق علیه باطل در مسیر ولایت مداری حرکت نمی کردند، به یقین خرمشهر و دیگر مناطق استان خوزستان جزوی از خاک عراق شده بود.


 وی با بیان این‌که رژیم بعث با شعار فتح سه روزه تهران در جنگی تمام عیار علیه انقلاب اسلامی ایران وارد شد، افزود: اشغال خرمشهر در ابتدای جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعثی تا دندان مسلح هیچ‌گاه مورد پذیرش فرزندان غیور و دلار خمینی کبیر نبود، از این رو با فرمان امام راحل ارتش، سپاه و نیروهای مردمی در کنار یکدیگر قرار گرفتند و خرمشهر آزاد شد.


جعفری با اشاره به این‌که وحدت حول محور ولایت عامل اصلی غلبه بر رژیم بعث بود؛ گفت: اگر به دنبال تبعیت از مرام و مسلک شهدا هستیم، نباید رهبری را تنها بگذاریم، در حال حاضر ناامنی‌هایی در منطقه به وجود آمده و 80 کشور دنیا از داعش حمایت می‌کند و آمریکا نیز در پشت پرده به آموزش نیروهای داعش می‌پردازد.


وی با اشاره به این‌که شهدای مدافع حرم پیرو شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس به دنبال عزت و تعالی اسلام و انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: عجز و ناتوانی دشمنان به جایی رسیده که شهدای مدافع حرم را با موشک‌های ضدتانک مورد هدف قرار می‌دهند، تاریخ نشان داده پیروزی در نهایت برای حق است./935/202/ب3

 

ارسال نظرات