۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۲۳۴۸۱
استاد حوزه علمیه قائم:

اهل بیت پیامبر بهترین الگوی اخلاقی برای مردم همه زمان‌ها هستند

استاد برجسته حوزه علمیه قائم(عج) گفت: همانطور که به فرمایش خداوند عزوجل در قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی برتر برای بشریت معرفی می‌شوند، حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) و فرزندانشان نیز به عنوان الگوی تمام معنا از سوی پیامبر(ص) برای مردم همه زمان‌ها معرفی شده اند.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین مصطفی نعمتی 

حجت‌الاسلام مصطفی نعمتی استاد حوزه علمیه قائم(عج) چیذر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: یکی از نعمتهایی که خداوند متعال به جامعه بشریت عنایت فرموده‌اند، نعمت امامت و ولایت است که به برکت این امر دین مبین اسلام  را بر مردم کامل کرده‌اند.


وی در ادامه افزود: همانطور که به فرمایش خداوند عزوجل در قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی برتر برای بشریت معرفی می‌شوند، حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) و فرزندانشان نیز به عنوان الگوی تمام معنا از سوی پیامبر(ص) به جهت اخلاق، عبادت، همسرداری و تربیت فرزند برای مردم همه زمان‌ها معرفی شده اند.


استاد حوزه علمیه قائم(عج) بیان داشت: با توجه به اینکه یکی از عمده ترین مشکلات جامعه که متاسفانه روز به روز بیشتر می‌شود، انتخاب‌های نامناسب برای ازدواج است؛ اگر جوانان ما امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را الگوی زندگی و انتخاب‌های خود قرار دهند، قطعاً موفقیت‌ برای آنها نیز حاصل خواهد شد.


وی با اشاره به انتخاب‌های زیادی که برای ازدواج، پیش روی حضرت فاطمه(س) بود، ابراز داشت: با وجود اینکه بسیاری از خاستگاران دختر پیامبر(ص) به جهت وضع مالی از موقعیت عالی برخوردار بودند ولی ایشان در پاسخ به خواستگاری امام علی(ع)، از پدرشان پرسیدند: «أرَضِیَ اللهُ لی وَ رَسولُهُ ؟ رضیتُ بما رضی الله وَ رَسولُهُ؛ اگر خدا و رسولش راضی هستند، من هم راضی هستم».


حجت‌الاسلام نعمتی در ادامه گفت: ایشان آنقدر به انتخابشان مطمئن بودند که با وجود خاستگاران ثروتمندی که داشتند و می‌توانستند همیشه در رفاه و آسایش زندگی کنند ولی ازدواج با امام علی(ع) که دارایی کمی در هنگام ازدواج داشتند، ترجیح داده و با این حال پس از ازدواج، این دو بزرگوار بیشتر درآمدشان را در راه ضعفا و فقرا مصرف می‌کردند.


استاد حوزه علمیه قائم(عج)  تاکید کرد: روایت ذکر شده نشان از این امر دارد که حضرت فاطمه(س) رضایت خداوند عزوجل را بر رضایت غیر خدا ترجیح می‌داده‌اند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان برای انتخاب همسر باید مواردی از قبیل نوع تفکر، اخلاق، تمایلات، خواسته‌ها، نقاط ضعف و قوت، اصل کفویت و هم‌سو و هم جهت بودن با شریک زندگی را مدنظر داشته باشند./966/302/ب3

 

ارسال نظرات