۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۴۲۳۶۹۶
به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی؛

همایش تجلیل از فرزندان ممتاز روحانیان خراسان شمالی برگزار شد

همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیان و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان برگزار شد.
همایش تجلیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، عصر پنج‌شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه، همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز روحانیان و اساتید حوزه‌های علمیه استان از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی برگزار شد.

 

این همایش برای سومین سال پیاپی در محل اردوگاه دانشکده علوم پزشکی منطقه گردشگری رویین اسفراین با شرکت طلاب و روحانیان استان، اساتید مدارس علمیه و خانواده‌های آن‌ها و شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی برپا شد که در آن از همسران و فرزندان ممتاز روحانیان استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

 

حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی، در این همایش اظهار کرد: این مرکز برنامه‌های متنوع خدماتی، رفاهی و فرهنگی را برای حمایت از طلاب، روحانیان و اساتید مدارس علمیه و خانواده‌های آن‌ها در نظر گرفته است که در مقاطع گوناگون سال اقدام به برگزاری آن‌ها می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی تفریحی برای خانواده‌های طلاب و روحانیان یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های معاونت فرهنگی رفاهی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از برنامه‌ها همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی حوزه‌های علمیه استان است.

 

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش ارتقای انگیزه تحصیل در فرزندان طلاب و روحانیان و تشویق آن‌ها به ادامه تحصیل و رسیدن به مدارج علمی بالاتر است، افزود: امسال سومین سال برگزاری این همایش در استان بوده و این در حالی است که مؤفقیت‌های تحصیلی فرزندان روحانیان و طلاب خراسان شمالی در سال دوم نسبت به سال نخست 35 درصد رشد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه مؤفقیت‌های تحصیلی فرزندان روحانیان استان در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در سال جاری نیز به نسبت سال گذشته 70 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: امسال در سطح استان در مجموع از 205 نفر از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیان تجلیل و قدردانی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام امیری ادامه داد: از این تعداد 122 نفر همسران و فرزندان طلاب و روحانیان شیعه خراسان شمالی هستند که امروز از آن‌ها تجلیل می‌شود و 83 نفر هم اهل سنت هستند که در مراسمی جداگانه از آن‌ها تجلیل و قدردانی خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: فرزندان ممتاز طلاب و روحانیان استان در مقاطع تحصیلی دوره اول و دوم ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه و مقاطع چندگانه حوزوی و دانشگاهی مشغول به تحصیل بوده و در بین سایر دانش‌آموزان و دانشجویان عادی مؤفق به کسب رتبه‌های برتر تحصیلی شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه می‌بایست فرزندان و خانواده‌های طلاب و روحانیان الگوهای فرهنگی در جامعه باشند، افزود: مؤفقیت خانواده‌های روحانیان در جامعه تأثیر زیادی بر عملکرد سایر اقشار دارد.

 

گفتنی است، در پایان این همایش از 110 نفر از فرزندان ممتاز طلاب و روحانیان و شماری از همسران حوزویان استان خراسان شمالی با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

 

شایان ذکر است، در استان خراسان شمالی 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و امسال در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./202/9314/ب1

ارسال نظرات