۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۲۳۹۳۹
در سال ۹۴ صورت گرفت؛

برگزاری ۱۰۳ نشست کتابخوان با موضوعات مختلف در استان مرکزی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: برگزاری ۱۰۳ نشست کتابخوان با موضوعات مختلف در استان مرکزی، یادواره شهدا، عیدی با طعم کتاب و سلسله جلسات نقد کتاب از جمله برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در سال ۹۴ بوده است.
امین کمالوندی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

امین کمالوندی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به اجرای موفق طرح «کتابخوان» در استان مرکزی، گفت: با تلاش کتابداران استان مرکزی ۱۰۳ نشست کتابخوان با هدف به اشتراک‌گذاری و معرفی کتاب‌های مفید و خوانده شده در سال ۱۳۹۴ برگزار شد. 


شهرستان کمیجان با ۲۴ نشست در صدر برگزار کنندگان نشست کتابخوان

وی تصریح کرد: از لحاظ تعداد برگزاری نشست‌های کتابخوان در استان، شهرستان کمیجان با ۲۴ نشست شامل ۲۳ نشست مدرسه‌ای و یک نشست ویژه بیشترین و شهرستان تفرش با یک نشست مدرسه‌ای، کمترین نشست‌های استان را به خود اختصاص دادند. 


کمالوندی بابیان اینکه شهرستان اراک نیز با برپایی ۱۷ نشست کتابخوان شامل چهار نشست استانی، ۱۰ نشست مدرسه‌ای و سه نشست ویژه در رتبه دوم قرار گرفت، افزود: شهرستان خنداب با برگزاری ۹ نشست شامل یک نشست شهرستانی، ۷ نشست مدرسه‌ای و یک نشست ویژه و شهرستان دلیجان با همین تعداد شامل یک نشست شهرستانی، شش نشست مدرسه‌ای و دو نشست ویژه به صورت مشترک سومین شهرستان‌های برگزارکننده نشست کتابخوان در استان بودند. 


وی اظهار کرد: همچنین شهرستان‌های شازند و زرندیه هرکدام با برگزاری هشت نشست شامل یک نشست شهرستانی و هفت نشست مدرسه‌ای توانسته‌اند رتبه چهارم را در برگزاری این نشست‌ها به دست آورند و شهرستان خمین نیز با برگزاری یک نشست شهرستانی، چهار نشست مدرسه‌ای و دو نشست ویژه و مجموعاً هفت نشست در رتبه پنجم استان قرار گرفته است. 


این مقام مسؤول ادامه داد: شهرستان‌های ساوه و محلات هرکدام با برگزاری شش نشست جایگاه ششم را به صورت مشترک به خود اختصاص دادند، که ساوه یک نشست شهرستانی، سه نشست مدرسه‌ای و دو نشست ویژه برگزار کرد و در شهرستان محلات نیز یک نشست شهرستانی، چهار نشست مدرسه‌ای و یک نشست ویژه به اجرا درآمده است. 


وی افزود: آشتیان با یک نشست شهرستانی و سه نشست مدرسه‌ای و فراهان با برگزاری چهار نشست مدرسه‌ای هفتمین شهرستان‌های برگزارکننده کتابخوان بوده‌اند. 


کمالوندی با اشاره به اینکه تعداد عناوین کتاب‌های ارائه شده سال گذشته در این نشست‌ها در استان مرکزی ۸۰۳ کتاب است، گفت: موضوعات طرح شده دراین نشست‌ها ادبیات ۲۹۸ عنوان، دین ۲۴۲ عنوان، تاریخ و جغرافیا ۱۱۷ عنوان، دفاع مقدس ۵۱ عنوان، روانشناسی ۳۵ عنوان،علوم اجتماعی ۲۰ عنوان،علوم کاربردی ۱۷ عنوان، کلیات وفلسفه ۱۱ عنوان،علوم عملی ۱۰ عنوان و هنر نیز هفت عنوان است.



برگزاری نمایشگاه نسخ خطی در موزه مفاخر اراک

کمالوندی برگزاری نمایشگاه نسخ خطی در موزه مفاخر اراک، تور خبری بازدید خبرنگاران از کتابخانه‌های عمومی اراک، مراسم تکریم کتابداران استان مرکزی در ساوه را از دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در آبان‌ ماه سال گذشته عنوان کرد.


کمالوندی نشست نقد کتاب نامیرا با حضور صادق کرمیار در اراک، را از مهم ترین برنامه‌های آذر ماه سال ۹۴ بیان کرد و افزود: برگزاری جشنواره یلدا با کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان، جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با دستور کار کتاب و کتابخوانی، کارگاه آموزشی مدیریت جلسات در اراک و سمینار آموزشی مهارت‌های اطلاع یابی با حضور کتابداران سراسر استان از دیگر برنامه‌ها در دی‌ماه سال گذشته است.


وی با بیان اینکه در بهمن‌ماه سال۹۴ نیز شاهد اجرای برنامه های متنوع بودیم، اظهار کرد: از جمله برنامه‌ها می‌توان به نشست نقد کتاب نگهبان تاریکی با حضور مجید قیصری در اراک، کارگاه داستان نویسی کوتاه با حضور محمدجواد جزینی در اراک، کارگاه خاطره نگاری شفاهی با حضور مرتضی سرهنگی در اراک اشاره کرد. 


یادواره شهید زراستوند در کتابخانه شهید زراستوند اراک

کمالوندی اضافه کرد: افتتاح نمایشگاه عیدی با طعم کتاب در کتابخانه دکتر حصیبی اراک، یادواره شهید زراستوند در کتابخانه شهید زراستوند اراک، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با حضور استاندار و رونمایی از چهار عنوان کتب دفاع مقدس در کتابخانه دکتر حصیبی اراک عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان در اسفند ماه سال گذشته است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: قطعاً برنامه و طرح‌های اجرا شده از سوی این مرکز بیش از این ها است اما تنها به بخش اهم آن اشاره شد./842/302/ب2

ارسال نظرات