۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۲۳۹۴۸
با حضور مدیر حوزه‌ های علمیه؛

جشنواره ثقه الاسلام کلینی در قم برگزار می شود

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه از برگزاری جشنواره ثقه الاسلام کلینی(ره) با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در سالن اجتماعات دارالشفای قم خبر داد.
جشنواره شیخ کلینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرهاد عباسی، مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان مرکز تخصصی حدیث حوزه و اعضای انجمن و شورای سیاستگذاری جشنواره ثقه الاسلام کلینی(ره) با آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در قم خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشنواره شیخ کلینی(ره) به منظور شناسایی فعالان حدیث پژوه به ویژه پژوهشگران حوزه علمیه با همکاری مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه  و انجمن علمی حدیث حوزه راه اندازی شد که امسال اولین سال برگزاری آن است.

 

معاون انجمن علمی حدیث حوزه علمیه با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در فراخوان آثار ارسالی اظهار داشت: این جشنواره ویژه کسانی است که در طول سه سال گذشته در زمینه های حدیثی در سطح حوزه های علمیه فعالیت داشتند، در سطح کشور فراخوان داده شده است؛ در این جشنواره مجموعا 440 نفر طلبه از سراسر کشور آثاری را ارسال کرده اند که از این میان 140 نفر را خواهران و 300 نفر نیز برادران بوده اند.

 

وی با اشاره به استقبال شرکت کنندگان در فراخوان و آثار ارسالی تصریح کرد: از این جشنواره استقبال خوبی صورت گرفت که 644 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که پایان نامه، کتاب و مقاله قالب های آثار را تشکیل می دهد؛ این آثار در 4 مرحله ارزیابی و پالایش شده است و در 9 قالب که در هر قالب به سه نفر هدیه ای داده خواهد شد.

 

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث درباره قالب آثار ارسالی گفت: قالب آثار شامل مقاله ترویجی و پژوهشی، تحقیق پایانی، کتاب ترویجی و پژوهشی پایان نامه های سطح سه و چهار می شود.

 

حجت الاسلام عباسی به بیان تعداد آثار ارسالی از استان های مختلف به تفکیک اشاره و یادآوری کرد: از تعداد آثار دریافت شده، 118 اثر گزینش نهایی شده اند که در پالایش چهارم، 25 اثر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

وی افزود: از تعداد آسار ارثالی به دبیرخانه این جشنواره، 299 اثر از آثار از قم بوده است که برخی از استان ها به خوبی حاضر شده اند؛ آثار رسیده از اصفهان 33 اثر، کرمان با 32 اثر،  خراسان 19 اثر و از مجموع سایر استان ها  36 اثر داشته ایم؛ همچنین آثار رسیده که 62 اثر از حوزه علمیه خواهران و 160 اثر نیز از جامعه المصطفی بوده است.

 

معاون انجمن علمی حدیث حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از مجموع موضوعات، 25 درصد موضوعات علوم حدیثی و 75 درصد موضوعات نیز در زمینه معارف حدیثی بوده است؛ در این جشنواره به صورت سالانه از چند حدیث پژوه حقیقی یا حقوقی برتر تقدیر خواهد شد که از حجت الاسلام والمسلمین ری شهری به عنوان شخص پژوهشگر حدیثی و از مرکز کامپیوتر نور به عنوان مجموعه حدیث پژوه برتر به خاطر نرم افزارهای مناسب، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

وی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره 29 اردیبهشت ماه ساعت 17 تا 19 در سالن اجتماعات دارالشفاء در قم برگزار می شود که در این مراسم از برگزیدگان آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تقدیر خواهد شد.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان یادآور شد:‌ در حال حاضر 25 درس حدیثی در سطح عالی و خارج برنامه ریزی شده است که هفته ای یک جلسه در سه موضوع نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و کافی برگزار می شود./822/پ202/ی

ارسال نظرات