۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۲۳۹۵۰
مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي مطرح کرد؛

مشارکت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان

مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي به تشریح برنامه های کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پررش در استان پرداخت و گفت: در این راستا شاهد مشارکت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان هستیم.
جعفر پاشايي، مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر پاشايي، مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این‌که مسائل تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان به اندازه مباحث آموزشی مورد توجه قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا شاهد مشارکت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان هستیم.


وی به تشریح برنامه های کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پررش در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار به صورت جدی پیگیر تحقق اهداف و برنامه های این کمیته در استان هستند و در شهرستان ها نیز ائمه جمعه نظارت مستمر بر اجرای این برنامه ها دارند.


پاشایی با اشاره به این‌که حضور ائمه جماعات معمم در مدارس دخترانه و پسرانه مورد توجه جدی کمیته همکاری قرار دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل کمبود روحانی و طلبه معمم در استان، بسیاری از مدارس از وجود تربیتی و معنوی روحانیان بی بهره هستند.


مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي ادامه داد: در مدارسی که امام جماعت روحانی حضور ندارد، معمولا مدیران و یا یکی از دبیران به عنوان امام جماعت فعالیت دارد و مباحث دینی و احکام شرعی نیز از سوی دبیران معارف اسلامی ارائه می شود، اما اعتقاد داریم که حضور روحانیان در مدارس برکات معنوی ارزشمندی به دنبال دارد.


وی با اشاره به پیگیری مستمر مدیر حوزه های علمیه استان نسبت به برگزاری جلسات کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پررش در استان، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و دوره‌ای برای معلمان و دبیران پرورشی یکی از برنامه های مهم این کمیته در آذربایجان شرقی بوده است.


پاشایی برگزاری طرح مبین، حضور ائمه جماعات در مدارس، حضور روحانیان در مراکز تفریحی و رفع شبهات دینی دانش آموزان را از دیگر برنامه های این کمبته برشمرد و افزود: مشارکت حوزه های علمیه علمیه خواهران و برادران در برنامه های تربیتی آموزش و پرورش ضرورتی مهم برای تربیت نسل مؤمن و متعهد است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از كسب رتبه نخست كشوري در پوشش كامل تحصيلي دوره پيش دبستاني و دبستاني سال تحصيلي 95 ـ 94 خبر داد و گفت: برنامه محوري،كيفيت بخشي و رضايت مندي سه اصل اساسي فعاليت آموزش و پرورش است و در حوزه هاي مختلف از جمله جذب بي سوادان و نرخ قبولي رتبه هاي برتر كشور را كسب كرده ايم.


مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي اضافه كرد: ارتقاي وضعيت كمي و كيفي طرح هاي رفاهي و خانه هاي معلم، ارتقاي نرخ قبولي در المپيادهاي دانش آموزي و كنكور سراسري و كسب رتبه اول در بازگشايي پروژه مهر مدارس را از جمله ديگر اقدامات آموزش و پرورش استان برشمرد.


پاشايي با بيان اين‌كه اولين پژوهش سراي دانش آموزي روستايي در روستاي يالقوزآغاج بخش تركمانچاي ميانه سال گذشته ايجاد شده است، تصریح کرد: تمركز زدايي، كيفيت بخشي، تعالي مديريت آموزش و تكريم همكاران از جمله برنامه هاي محوري بوده و بر اساس اولويت، بهره برداري از باشگاه فرهنگيان، تجهيز 1200 مدرسه روستايي به كتابخانه و ساخت هفت خانه معلم پیگیری می شود./935/202/ب2

ارسال نظرات