۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۲۳۹۵۴
به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد؛

پیش اجلاسیه کرسی نوآوری ارائه چارچوبی روش شناختی برای علوم اجتماعی اسلامی

پیش اجلاسیه کرسی نوآوری ارائه چارچوبی روش شناختی برای علوم اجتماعی اسلامی به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد.
پیش اجلاسیه کرسی نوآوری ارائه چارچوبی روش شناختی برای علوم اجتماعی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیش اجلاسیه کرسی نوآوری ارائه چارچوبی روش شناختی برای علوم اجتماعی اسلامی، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از پژوهشگران، اساتید و طلاب حوزه علمیه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم برگزار شد.

 

ارائه کننده بحث در این نشست، حجت الاسلام حسین بستان، استادیار گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بود که به ارائه مباحثی در ارتباط با نظریه سازی دینی در علوم اجتماعی با تطبیق برجامعه شناسی خانواده پرداخت.

 

در این نشست که دبیری علمی آن را ابوالفضل گائینی، استادیار گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برعهده داشت، حجج اسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حسین سوزنچی، دانشیار دانشگاه باقرالعلوم(ع) به نقادی بحث ارائه شده پرداختند.

 

همچنین آقایان محمد فتحعلی خانی، استادیار گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و محمدتقی موحد ابطحی، محقق گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بودند پس از ارائه حجت الاسلام والمسلمین بستان به نقادی بحث وی پرداخته و چالش هایی را مطرح کردند.

 

در این نشست علمی پس از پاسخ گویی ارائه دهنده بحث به سؤالات حاضران، حجج اسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دبیر حمایت از کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره و مسعود آذربایجانی دانشیار گروه روانشانسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که مسؤولیت شورای داوری این نشست را برعهده داشتند به بحث و نظر در مورد نشست پرداختند و مصوبه ای را ارائه دادند.

 

گفتنی است، مصوبه شورای داوران این نشست، تکمیل بحث توسط حجت الاسلام بستان و ارائه نوشته ای دیگر بود و قرار شد در نشستی دیگر به طور کامل ابعاد مطرح شده در نوشته وی مورد ارزیابی قرار بگیرد./1330/پ203/ی

 

ارسال نظرات