۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۲۳۹۵۷
امام جمعه سیهات عربستان:

علما از پیوستن جوانان به داعش جلوگیری کنند

امام جمعه سیهات عربستان خواستار توجه به جوانان شد و گفت: علما و مسؤولان مانع از پیوستن جوانان به داعش شوند.
حجت الاسلام شیخ عبدالجلیل الزاکی، امام جمعه شهر سیهات عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالجلیل الزاکی، امام جمعه شهر سیهات عربستان روز گذشته در جمع مردم این شهر به نقش انسان‎های مومن و امت اسلامی در حفظ مقدرات الهی اشاره کرد و گفت: همان طور که پدر و مادر در تربیت فرزندان نقش اساسی ایفا می کنند، معلمان نیز جایگاه ویژه‎ای در این مساله دارند.


وی افزود: شخصیت دانش آموزان در مدارس و تحت نظارت معلمان و مسؤولان مدارس تدارک دیده می شود.


امام جمعه شهر سیهات عربستان، معلمی را شغل انبیا دانست و تصریح کرد: معلمان باید از تربیت، اخلاق، بصیرت و اندیشه خوبی برخوردار باشند تا بتوانند دانش آموزان را در بالاترین سطح ممکن تعلیم و تربیت کنند.


وی موسسات و مراکز اجتماعی و شهری را یکی دیگر از عوامل موثر در تربیت و رشد دانش آموزان خواند و خاطرنشان کرد: موسسات و مراکز اجتماعی و شهری باید به شکل نیکو نقش خود را در تربیت دانش آموزان ایفا و آنان را از خطرهای موجود در اطرافشان آگاه کنند.


حجت الاسلام الزاکی ادامه داد: علما، استادان دانشگاه‎‎ها، نخبگان فرهنگی و انسان‎های مومن باید با همفکری مسیر دانش آموزان و جوانان را به شکلی ترسیم و برنامه ریزی کنند که انسان‎های سودجو و منفعت طلبی که همیشه درپی منحرف کردن آنان از اسلامی حقیقی و اصیل هستند، نتوانند به اهداف شوم و پلید خود دست پیدا کنند.


وی به انتقاد از پیوستن جوانان به گروهک‎های تروریستی پرداخت و گفت: جریان تروریستی و تکفیری داعش و گروهک‎های این چنینی به نام اسلام و با پرچم «لا إله إلا الله محمد رسول الله» به جنایت در کشورهای مختلف می پردازد. انسان‎‌های مومن باید نسبت به رویدادهای اطراف خود هوشیار باشند و به سادگی در دام انسان‎های حیله گر نیفتند./994/ب902/د

ارسال نظرات