۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۴۲۳۹۶۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

زیرساخت های توسعه علمی آموزشی حوزه های علمیه تقویت شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر توسعه و تقویت زیرساخت های علمی آموزشی حوزه های علمیه در استان، گفت: این امر در تربیت طلاب توانمند در جامعه بسیار مؤثر است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، بعدازظهر امروز در نشست شورای استانی حوزه علمیه استان، گفت: حوزه های علمیه پرچمدار اشاعه فرهنگ دینی در جامعه هستند.

 

وی با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه در جامعه و محبوبیت روحانیت بین مردم، افزود: علما و حوزه های علمیه مسؤولیت خطیر و نقش بسزایی در اصلاح سبک زندگی مردم جامعه اسلامی دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین با تأکید بر ضرورت پرورش طلبه متخصص و کارآمد، عنوان داشت: طلبه موفق با حضور و موضع گیری به موقع در برابر پدیده های اجتماعی و فرهنگی با نظریه پردازی می تواند به مقابله با فرهنگ غربی بپردازند.

 

وی توسعه زیرساخت های علمی آموزشی حوزه های علمیه را امری مهم در جهت تربیت و پرورش طلاب بیان کرد و گفت: با توسعه و تقویت زیرساخت های آموزشی می توان طلاب توانمند و بااستعداد تحویل جامعه داد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت مبلغ کارآمد در جامعه موجب نقش آفرینی در عرصه تبلیغ شده و تبلیغی اثرگذار صورت می گیرد.

 

آموزش اساسی ترین عامل تربیت علمی طلاب است

امام جمعه خرم آباد آموزش را اساسی ترین عامل تربیت علمی طلاب و تقویت بنیه علمی آنان بیان کرد و اظهار داشت: کادر علمی آموزشی مدارس علمیه باید برای طلاب در زمینه آموزش برنامه ریزی متنوع  و منسجمی داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه تصریح کرد: با تأمین کادر علمی آموزشی قوی باید بنیه علمی طلاب را تقویت و به روز کرد.

 

وی با تأکید بر توجه جدی به کیفیت آموزشی در مدارس علمیه، ادامه داد: جذب نیروی کارآمد تدریس از نیازهای اساسی حوزه است که باید به این مهم پرداخته شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به گسترش مدارس علمیه در جامعه و بهره مند بودن شهرستان ها از این ظرفیت، بیان داشت: ادامه تحصیل طلاب در سطوح بالاتر فرصتی ارزشمند است و باید توسعه کمی و کیفی آموزش طلاب مورد توجه قرار گیرد./9459/202/ب2

فاطمه ملکی
ارسال نظرات