۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۲۴۲۰۶
همزمان با آغاز هفته معلم صورت گرفت؛

تجلیل از اساتید و طلاب مدارس علمیه ساری

همزمان با آغاز هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، مراسم تجلیل از اساتید و طلاب مدارس علمیه ساری برگزار شد
گردهمایی طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در این مراسم بهره‌گيري از انديشه‌هاي شهيد مطهري در نظام تعليم و تربيت را در ارتقا سطح اين حوزه موثر دانست و اظهار داشت: طلاب و روحانیان در خط مقدم پيروي و ترويج انديشه هاي شهيد مطهري هستند.

 

وي با اشاره با اين‌که کتب شهيد مطهري مملو از موضوعات اخلاقي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي و منبعي غني از معارف اسلامي است، گفت: کتب اين عالم گرانقدر براي همه افراد جامعه به ویژه طلاب حوزه های علمیه بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام اکبری افزود: شهيد مطهري در طول زندگاني خود در مواجهه با جريان‌هاي مختلف هيچ گاه ميدان را خالي نكرد و تنها به وظيفه خود عمل مي‌ کرد و اين ثبات قدم و مقاومت در راه اسلام چهارمين ويژگي ناب شهيد مطهري بوده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر بهره گیری بیشتر طلاب حوزه های علمیه با آثار استاد شهید مطهری خاطرنشان کرد: مطالعه عمیق آثار شهید مطهری یکی از نیازهای مهم امروز طلاب حوزه است.

 

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری نیز در این مراسم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، توجه ويژه به آثار این استاد شهيد را مهم خواند و گفت: قرآن و اهل بيت(ع) در آثار شهيد مطهري محور تمام افکار و انديشه‌ها بوده و مطالعه آثار ايشان انسان را به لذت‌هاي معنوي و روحاني سوق مي‌دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شهيد استاد مطهري معرف پايه‌هاي تفکر ‌اسلامي، مصداق بارز مجاهد في‌ سبيل‌الله و صاحب انديشه ناب اسلامي بود.

 

وی ادامه داد: آشنا و مانوس شدن نسل جوان با افکار و آثار شهيد مطهري مانع کژ انديشي‌ و انحراف آنان مي شود و در صورت قرار گرفتن در مسير نادرست سريع متوجه اشتباه خويش خواهد شد، گفت: تفکرات ارزشي و ديني استاد مطهري برگرفته از مباني اصيل اسلام و انقلاب اسلامي بوده که در همه عصرها داراي کاربرد است.

 

وی یادآور شد: امروز انديشه‌هاي انحرافي برگرفته از مکاتب الحادي با رنگ و بوي ديني، نسل جوان را تهديد مي‌کند، مسؤولان بايد با الگو قرار دادن شهيد مطهري اين افکار را شناسايي و بدون هيچ مسامحه‌اي با آن‌ها مبارزه کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: شهيد مطهري جان خود را در راه مبارزه با فرقه‌هاي انحرافي و نجات نسل جوان از افکار التقاطي فدا کرد و امروز ما موظفيم با بهره گيري از انديشه هاي اين استاد شهيد در مسير شناساندن دين اسلام بر اساس عقلانيت به جوانان و جهانيان حرکت و برنامه ريزي کنيم.

 

حجت الاسلام صالحی با پرداختن به موضوع کاربردي بودن کتاب هاي شهيد مطهري در اجتماع و پاسخگويي به مباحث روز و همچنين تأثير پذيري ريشه و اساس نظام اسلامي ايران از انديشه هاي آن شهيد، افزود: علم شهيد مطهري به روز بود، او عالم به زمان بود و هرکجا احساس مي کرد که باید از اسلام دفاع کند، وارد عمل مي شد و امروز وظيفه ماست تا بيش از پيش با مطالعه کتب ایشان، با انديشه هاي آن استاد بزرگوار آشنا شويم.

 

وی با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري شهيد مطهري را معمار بزرگ انقلاب اسلامي دانسته‌اند، خاطرنشان کرد: افکار و انديشه‌هاي شهيد مطهري زيربناي شکل‌گيري انقلاب و آثار ارزنده آن فيلسوف متفکر منشور فرهنگي انقلاب به حساب مي‌آيد./950/202/ب3

ارسال نظرات