۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۲۴۲۱۳
مدیر کل اوقاف مازندران:

وقف کارآمدترین سنت دینی در جهت تقویت بنیان اقتصادی جامعه است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ترویج وقف با نیازهای روز جامعه را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف دانست و گفت: ترویج و گسترش این گونه موقوفات در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه درمانی، اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جلسه شورای اداری این سازمان با اشاره به این که ترویج معارف اهل بیت(ع) و قرآن کریم باید از سوی متولیان موقوفات با جدیت بیشتری انجام شود، تصریح کرد: اصحاب رسانه همواره در ترویج فرهنگ موقوفات یار و یاور واقفان بوده و هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده با تسلیت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و گرامی‌داشت روز معلم، گفت: خمیرمایه مبانی انقلاب اسلامی، نظرات با اهمیت، گران سنگ و جامع آیت الله مطهری بوده و به واقعوی اسلام شناس واقعی بوده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر مطالعه کتب شهید مطهری از سوی جوانان و ترویج آن از سوی روحانیت در جامعه دینی، افزود: یاد و خاطره شهدای معلم، جایگاه معلمان را باید به نحو شایسته گرامی داشته شود.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به این که بخشی از نیات واقفان در راستای تحقق رهنمودها و اندیشه‌های نورانی ائمه اطهار(ع) اجرا می‌شود، گفت: جهت گیری امروز درست جامعه، مدیون همه معلمان، اساتید و علمای جامعه است.

 

وی با بیان این که اوقاف مازندران در حوزه اقتصادی عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه شعار سال را با جدیت دنبال می‌کند، افزود: حرکت جهادگونه برای تحقق شعار سال در اوقاف استان اجرایی می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف مازندران از ثبت 165 وقف جدید سال 94 در استان خبر داد و گفت: پنج هزار و 300 رقبه جدید احیا و منجر به تنظیم سند اجاره شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که 746 سند مالکیت با 20 هزار هکتار در موقوفات استان صادر شده است، افزود: این مقیاس هفت برابر سال گذشته اجرایی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نظارت جدی بر هزینه کرد موقوفات در استان صورت گرفته است، گفت: سال گذشته 21 هزار اسناد هزینه موقوفات رسیدگی و تایید شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود ترویج وقف با نیازهای روز جامعه را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف دانست و گفت: ترویج و گسترش این گونه موقوفات در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه درمانی، اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند.

 

وی وقف را بهترین باقیات الصالحات برای هر انسانی دانست و اظهار داشت: این سنت حسنه نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده از وقف به عنوان تفسیر عملی قرآن‌کریم و اهل‌بیت(ع) یاد کرد و ادامه داد: وقف؛ نام، یاد و اموال انسان‌ها را حتی بعد از مرگ واقف زنده نگه می‌دارد و همیشه در بین مردم و نیازمندان وجود دارد.

 

وی از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلامی یاد کرد و با بیان این که وقف حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی است، افزود: کارآمدی و ظرفیت وقف تا حدی است که همه آحاد جامعه را در خود جمع کرده و هر فردی با هر دیدگاه اسلامی، دینی و انسانی در این سنت حسنه دینی مشارکت دارند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) بزرگ ترین واقفان قولی و عملی هستند، تصریح کرد: حتی می توان گفت خداوند متعال بزرگ ترین واقف جهان است چون این نظام هستی را وقف موجودات کرده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که ترویج سنت حسنه وقف حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و انسانی است، افزود: با توجه به گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی، ترویج سنت وقف می تواند بهترین زمینه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی باشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که متأسفانه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ تلاشی برای ترویج این فرهنگ اصیل صورت نمی گیرد و نهایت سوء استفاده از موقوفه های موجود از سوی رژیم گذشته انجام می شد، خاطرنشان کرد: با تبلیغ و ترویج صحیح، این سنت ارزشمند دینی از محرومیت بیرون آید.

 

حجت الاسلام علیزاده از سنت حسنه وقف به عنوان بهترین راه ترویج معارف دینی در جامعه نام برد و با بیان این که رفع نیازهای بشری و حفظ کرامت انسانی با ترویج فرهنگ وقف صورت می گیرد، ادامه داد: یکی از بهترین راه های کاهش فقر و محرومیت در جامعه اسلامی ترویج و گسترش فرهنگ وقف است.

 

وی با اشاره به این که وقف بهترین بانک و گنجینه الهی است، گفت: حوزه وقف و موقوفات، حوزه بسیار مهم و اثرگذاری است که می‌توان از این زاویه و دریچه به ابعاد مختلف فردی و اجتماعی خدمات مناسب ارائه کرد و نیازهای مختلف جامعه را برطرف کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: حفظ عین موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان از وظایف اصلی اوقاف است که در این زمینه از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد تا هم موقوفات حفظ شود و هم نیات واقفان با دقت لازم صورت گیرد تا خدمت مهمی به جامعه انجام شود.

 

حجت الاسلام علیزاده ترویج وقف با نیازهای روز جامعه را یکی از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش این گونه موقوفات در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات در حوزه درمانی، اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند./950/202/ب3

ارسال نظرات