۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۴۲۴۲۵۰
نماینده خبرگان رهبری:

 مهم‌تر از طرح امنیت اخلاقی، شیوه اجرای آن است

حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با تاکید بر اهمیت چگونگی بکارگیری و انجام ماموریت افرادی که در روند اجرایی شدن طرح امنیت اخلاقی حضور دارند، گفت: مهم‌تر از طرح امنیت اخلاقی، شیوه اجرای آن است.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم هاشم زاده هريسي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریس، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح پلیس نامحسوس و امنیت اخلاقی، اظهار داشت: اصل امنیت اخلاقی مشکلی ندارد، اما اینکه با چه روشی و چگونه اجرایی می شود، از اهمیت بسیاری برخوردار است.


وی با بیان این‌که بنده از شیوه اجرایی شدن این طرح اطلاعی ندارم، اما می دانم اجرای این گونه مسائل حتی در موارد امر به معروف و نهی از منکر، شمشیرهای دولبه هستند، تصریح کرد: اگر چنین طرح هایی که با حساسیت‌های ویژه ای همراه هستند، به درستی اجرا نشوند، به موضوعی ضد خودش تبدیل خواهد شد.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در این صورت جنبه آموزندگی طرح جای خود را به بدآموزی تغییر می دهد و در برخی موارد به جای اینکه مورد استقبال مردم قرار بگیرد، باعث تنفر آنها می شود. در اجرایی چنین طرح هایی باید با احتیاط بسیار گام برداشته شود و با رویکردی کارشناسانه به پیش رفت.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که انجام نشدن یک کار خوب بسیار بهتر از این است که فعالیت مورد نظر به درستی صورت نگیرد، افزود: برای انجام چنین فعالیت هایی باید از ظرافت و مهارت بالایی برخوردار باشیم، اعتقاد دارم مهم‌تر از طرح امنیت اخلاقی، شیوه اجرای آن است.


وی با تاکید بر اهمیت چگونگی به کارگیری و انجام ماموریت افرادی که در روند اجرایی شدن طرح امنیت اخلاقی حضور دارند، تصریح کرد بنده با جزئیات این طرح و همچنین اجراکنندگان آن آشنایی چندانی ندارم، قضاوتی انجام نمی دهم، اما به جرأت اعلام می کنم که عنوان این طرح بسیار زیبا است، اما مهم تر از آن، روش عملیاتی کردن آن است.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: احتمال بر جای ماندن آثار منفی از اجرای چنین طرحی نیز وجود دارد، اما احتمال حاصل شدن نتیجه ای مطلوب هم وجود دارد از این رو توجه به بعد کارشناسی در چنین موضوعاتی بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.


وی با اشاره به آموزه های دینی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: انجام امر به معروف و نهی از منکر باید با آداب، اصول، ضوابط و مراتب خود همانگونه که در آموزه های دین مبین اسلام آمده است، اجرایی شود، در غیر این صورت آثار منفی در جامعه به دنبال خواهد داشت./203/935/ب1

ارسال نظرات