۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۲۴۸۴۸
مدیر مدرسه علمیه رحمة للعالمین شهرستان سراوان:

اخلاق حسنه مهم‌ترین عنصر تبلیغ دین است

مدیر مدرسه علمیه رحمة للعالمین شهرستان سراوان گفت: اخلاق حسنه مهم‌ترین عنصر تبلیغ دین است، چراکه اخلاق و رفتار نیکو می‌تواند افراد را از سرتاسر جهان تحت تأثیر قرار داده و دین و زیبایی‌های آن را در دل‌ها جای دهد.
اخلاق اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مولوی محمدکریم صالح، مدیر مدرسه علمیه رحمة للعالمین شهرستان سراوان امروز در هفدهمین جشن دانش‌آموختگی طلاب اهل سنت خاش، گفت: دین اسلام یک نعمت بزرگ است که خداوند دو عالم به ما عطا فرموده و ما موظفیم با اخلاق نیکو و کردار شایسته از این نعمت سپاسگزاری کنیم.

 

مدیر مدرسه علمیه رحمة للعالمین سراوان بیان کرد: دین اسلام امانتی از جانب خداست که امروز به دست علمای دین سپرده شده؛ ما در آن دنیا باید پاسخگوی پیامبر اسلام باشیم که برای تبلیغ و گسترش دین خدا در زمین چه کردیم.

 

وی افزود: اگر ما اخلاق شایسته‌ای نداشته باشیم، نمی‌توانیم مبلغ خوبی برای دین باشیم، زیرا پیامبر بزرگوار اسلام می‌فرمایند مفلس امت من کسی است که اخلاق ندارد و به خوبی نتوانسته حقوق انسان‌ها را ادا کند.

 

مولوی صالح اظهار کرد: یک مبلغ دین در داخل منزل هم باید رفتاری اسلامی داشته باشد، به والدین خود احترام بگذارد، حقوق همسر و فرزندانش را رعایت کند و فردی نباشد که در اجتماع خوش‌رفتار و در منزل کج‌خلقی کند.

 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات جهان اسلام، بیان کرد: سبب تأسف است که امروز مسلمانان برای کشتن برادران و خواهران مسلمان خود، با بیگانگان همدست شده‌اند و به راحتی حرمت مسلمانان را در هم می‌شکنند.

 

این عالم اهل سنت در پایان عنوان کرد: تا زمانی که مسلمانان از رنگ و نژاد و مذاهب مختلف، با هم متحد نشوند و همچنان هم‌پیمان با کفار باشند، دین اسلام گسترش پیدا نخواهد کرد، بلکه روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود./203/831/ب1

ارسال نظرات