۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۲۴۸۸۵
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مطرح کرد؛

الگوبرداری بنیاد شهید لبنان از جمهوری اسلامی

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: کشور لبنان با الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران بنیاد شهید دارد که در این رابطه ما تجربیات خود در اختیار آنها قرار دادیم.
دیدار حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید ایران با سید حسن نصرالله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شهید رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، که در هتل هویزه برگزار شد، در خصوص سفر خود به لبنان گفت: طی سفر اخیر به لبنان با مسؤولان انتفاضه فلسطین و مقاومت دیداری داشتیم که درباره مسائل جهان اسلام و مشکلات آن صحبت داشتیم.

 

وی افزود: یکی از جنبش های فعال مقاومت،جنبش اسلامی، به دبیر کلی رمضان عبدالله است که طی ملاقات با مقامات ما پیشنهاد حمایت بنیاد شهید ایران از شهدا و جانبازان فلسطین را داشتند که ما نیز وعده دادیم در حد مقدور در خدمت جنبش فلسطین خواهیم بود.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ادامه اظهار داشت: همچنین در خصوص مسائل پزشکی درخواست داشتند که قرار است بررسی شده و پاسخ دهیم، اگر چه ما پیش از این نیز در بیمارستان رسول اکرم لبنان خدمات پزشکی دادیم و در حال دادن هستیم.

 

حجت‌الاسلام شهیدی در خصوص دیدار خود با سید حسن نصرالله بیان داشت: سید حسن یک سال بوده که ما را دعوت کرده بودند تا در لبنان حضور پیدا کنیم که طی هفته گذشته سه روز مهمان ایشان بودیم.

 

وی افزود: همچنین  با نخست وزیر و رییس مجلس لبنان نیز ملاقات‌هایی داشتیم که در خصوص جهان اسلام و فلسطین صحبت کردیم و قررا شد درباره مسائل سوریه، عراق و داعش اهداف آنها در خصوص مساله فلسطین به فراموشی سپرده نشود.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه مساله فلسطین نخستین مساله جهان اسلام است، ابراز کرد: ملاقات سه ساعته با سید حسن نصرالله داشتیم که در خصوص مسائل سوریه، لبنان و حزب الله صحبت کردیم.

 

حجت‌الاسلام شهیدی افزود: کشور لبنان با الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران بنیاد شهید دارد که در این رابطه ما تجربیات خود در اختیار آنها قرار دادیم، همچنین در خصوص بیمارستان ها، سازمان ها اقتصادی نیز تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دادیم.

 

وی گفت: در ادامه این سفرر بازدیدی از جنوب لبنان داشتیم که مردم ان نسبت به ایرانیان، رهبر معظم انقلاب و امام راحل علاقه خاصی داشتند که اگر عشق و علاقه آنها در مقایسه با ایرانیان بیشتر نباشد کمتر نیست، عکس های امام و رهبری در جای جای انجا دیده می شد.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این سفر با خانواده های شهدا دیدار داشتیم شور انقلابی در آنها به خوبی مشاهده می‌شود، همچنین اسرائیلی ها از ترس سنگ پرانی فرزندان لبنانی دیوار بسیار قطوری را کشیده بودند که جلب توجه می کرد امید که اسرائیلی ها به زودی نابود شده و مردم فلسطین، لبنان و سوریه به کشور خود بازگردند./807/202/ب3

 

ارسال نظرات