۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۹۳۱
آیت الله مظاهری:

اساتید از ویژگی‌های شهید مطهری استفاده کنند/ فقه ما باید بتواند دنیا را مدیریت کند

زعیم حوزه علمیه اصفهان با اشاره به شخصیت علمی و معنوی شهید مطهری، ایشان را الگویی برای اساتید و معلمان ذکر کرد و گفت: شهید مطهری اهل فکر و دقت بود و به همین جهت افکارش و منبرهایش و نوشته‌هایش همگانی شد و امروزه کتاب‌های ایشان به روز و مورد استفاده همه است، ایشان در نوشتن و در گفتار فصاحت و بلاغت را به خوبی رعایت می‌کرد و معانی فلسفی و عرفانی را به گونه ای در قالب کلام قرار می‌داد که همه به خوبی آن را درک کنند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله حسین مظاهری از مراجع عظام تقلید، ظهر امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه علمیه صدر بازار، ضمن تببین ابعاد شخصیتی و علمی و معنوی شهید مطهری، گفت: شهید مطهری معلمی است که الگویی برای معلمان است، همه اساتید و معلمان باید از این شهید بزرگوار الگو بگیرند.

 

زعیم حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شهید مطهری در دل‌ها زنده است تصریح کرد: یکی از شروطی که شخص به عنوان مجتهد جامع الشرایط شناخته شود استفاده از اساتید بزرگ و والا است، شهید مطهری یک مجتهد مسلم در فقه سنتی و جواهری بود که در این زمینه از اساتید بزرگ و صاحب علمی استفاده برد، ایشان یک امتیازی که داشت برخورداری از فقه پویا بود.

 

وی با بیان اینکه فقه سنتی به معنای عدم پویایی نیست، اظهار کرد: شهید مطهری در کنار فقه سنتی فقه پویا هم می‌دانست و این از شرایط یک استاد است که بر فقه تسلط داشته باشد این یکی از ویژگی‌های مهم شهید مطهری به شمار می‌رود.

 

آیت الله مظاهری با اشاره به تأکید امام خمینی بر پویایی فقه، خاطرنشان کرد: فقه پویا فقهی است که برای عوام، خواص و اخص از خواص کاربردی باشد و توانایی مدیریت دنیا را در خود داشته باشد، کسی که می‌خواهد خارج فقه بگوید باید بر درس خارج و خارج گفتن مسلط بوده و از دقت نظر کافی برخوردار باشند، همانگونه که شهید مطهری بدون دقت کافی و تفکر لازم چیزی نمی‌نوشت،همه ما باید از این ویژگی شهید مطهری الگو بگیریم.

 

این مرجع تقلید منبر بدون فکر را دارای اشکال دانست و عنوان کرد: شهید مطهری اهل فکر و دقت بود و به همین جهت افکارش و منبرهایش و نوشته‌هایش همگانی شد و امروزه کتاب‌های ایشان به روز و مورد استفاده همه است، ایشان در نوشتن و در گفتار فصاحت و بلاغت را به خوبی رعایت می‌کرد و معانی فلسفی و عرفانی را به گونه ای در قالب کلام قرار می‌داد که همه به خوبی آن را درک کنند و این ویژگی ایشان از کرامات شهید مطهری محسوب می‌شود.

 

زعیم حوزه علمیه اصفهان تلاش و کوشش را رمز موفقیت شهید مطرهی ذکر کرد و افزود: شهید مطهری بسیار تلاش و کوشش می کرد و راز موفقیتش ذهن و هوش نبود بلکه تلاش و کوشش و عمل کردن به وظایف یک طلبه نظیر نماز شب خواندن و رعایت تقوا موجب شد تا خداوند به ایشان کمک کند و بتواند به برکت همین نماز شب‌ها علم و گفتاری با برکت داشته باشد.

 

آیت الله مظاهری با اشاره به رعایت مستحبات از سوی شهید مطهری و متقی بودن ایشان، تصریح کرد: اساتید و علما اگر می‌خواهند نفعی برای جاعه داشته باشند باید در کنار برخورداری از علم و تقوا و تخصص از ویژگی‌های شهید مطهری استفاده کنند./1304/202/ب3

 

ارسال نظرات