۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۲۴۹۴۵
آیت الله قبلان:

حکام عرب خونریزی در سوریه و یمن را متوقف کنند

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر لزوم تلاش مسلمانان برای آزادی مناطق اشغالی از لوث صهیونیست ها تأکید کرد و حکام عرب را به توقف خونریزی در سوریه و یمن فراخواند.
آيه الله قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی به مناسبت سالروز معراج پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: معراج حضرت محمد(ص) از مسجد الحرام به مسجد الاقصی نشان دهنده این است که این دو مسجد مورد تکریم الهی قرار دارند؛ مساجدی که هم اکنون از سوی صهیونیست ها هدف قرار گرفته اند.

 

وی افزود: ما باید از این دو مساجد حمایت کرده و در برابر کسانی که می خواهند ظلم و فساد را گسترش داده و ارزش های ایمان را ریشه کن کنند، ایستادگی کنیم. قدس در اشغال است و همه مساجد و کلیسا و مقدسات ما در فلسطین نیز در معرض تجاوز صهیونیست ها قرار دارند. فلسطینیان باید بیش از گذشته هوشیار باشند و با همبستگی و همکاری در برابر دشمن صهیونیستی بایستند.

 

آیت الله قبلان بر لزوم یکپارچگی مسلمانان و مسیحیان علیه رژیم صهیونیستی تأکید کرد و اظهار داشت: تحکیم روابط میان مسیحیان و مسلمانان از راه های پاسخگویی به اشغالگران به شمار می آید. مردم فلسطین باید زیر پرچم این کشور به مبارزه با اشغالگران پرداخته و دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را برپا کنند. اعراب و مسلمانان نیز باید برای آزادی مناطق اشغالی‎مان در جولان و شبعا و کفرشوبا تلاش کنند.

 

این عالم لبنانی حکام عرب را به توقف خونریزی در سوریه و یمن و همکاری علیه تروریسم فراخواند و ادامه داد: عراقی ها باید وحدت کشور و دولت را حفظ کنند چرا که در برهه کنونی بحران سختی بر این کشور حاکم است و استعمارگرایان درصدد تجریه عراق هستند.

 

وی با اشاره به آخرین تحولات لبنان گفت: رییس جمهوری باید انتخاب شود که دوستدار ملت بوده و اندیشه های اصلاح طلبانه ای داشته باشند تا بتواند موسسات دولتی را بار دیگر فعال ساخته و اعتماد را میان دولت و ملت بازگرداند.

 

گفتنی است دربارة تاريخ معراج پيامبر(ص) اقوال مختلفی وجود دارد، بعضی گفته ‌اند در شب هفدهم يا بيست و يكم ماه مبارک رمضان شش ماه پيش از هجرت واقع شده‌، برخی گفته‌اند كه در ماه ربيع‌الاول دو سال بعد از بعثت بوده است‌، بعضی هم بيست و هفتم ماه رجب سال دوم هجرت ذكر كرده ‌اند./980/ب902/د

ارسال نظرات