۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۲۵۰۳۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

بعثت پيامبر خاتم حرکت براي احياي مکارم اخلاق بود

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تبریک فرا رسیدن بعثت نبی مکرم اسلام گفت: بعثت پيامبر خاتم(ص) حرکت براي احياي مکارم اخلاق در جامعه بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن عید مبعث گفت: مكارم اخلاقي شامل صفات والاي انساني مانند صبر، توکل، يقين، ايمان به خداوند متعال، پرهيز از دروغ و تزوير است كه متاسفانه امروزه از اين فضايل فاصله گرفته ايم.

 

وي اظهار داشت: پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) علت اصلي بعثت خويش را اجراي مكارم اخلاقي در جامعه عنوان و مي‌فرمايند: «اني بعثت لاتمم مكارم الاخلاق»، اين مطلب نشانگر اهميت بحث اخلاق در زندگي امروز است.

 

حجت الاسلام شکریان با بيان اين که بعثت يکي از حوادث مهم تاريخ بشريت بوده و است، افزود: بعثت در واقع يک انقلاب بزرگ فرهنگي بود که با تحول عظيمي در جامعه بشري اتفاق افتاد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: بعثت رسول اکرم، حضرت محمد (ص) آنقدر مهم است که خداوند سبحان در قرآن کريم بعثت را همراه با منت بر انسان بيان مي کند و اين مساله بيانگر اهميت موضوع بعثت است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: طبق فرمايش خداوند متعال در قرآن، حضرت محمد (ص) براي تسخير دل آدميان و هدايت عقل انسان ها مبعوث شده است، همين مهم نشانگر جامعيت و خاتميت پيامبر گرامي اسلامي مي باشد، چرا که وقتي انساني دلش مالامال از معارف و زيبايي شد و ذهنش زيبا و شفاف گشت انساني کاملي است.

 

وي خاطرنشان کرد: شاخصه‌هاي جامعه جاهليت قبل از بعثت رسول اكرم(ص) در همه دوره‌ هاي تاريخي به تناسب زمان و مكان تجديد و امروزه شاخصه‌هاي جاهليت كهن در قالب جاهليت مدرن جنگ و غارتگري «استعمار انسان ها» با ابزارهاي مدرن مشاهده مي‌شود.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: زيرپاگذاشتن اخلاق و كرامت انساني از ديگر شاخصه‌هاي دوران جاهليت مي باشد كه امروزه نيز به فراواني در جهان وجود دارد، در همين راستا شاهديم بعثت مجددي در قالب بيداري اسلامي در جهان اسلام در راستاي اهداف پيامبر گرامي اسلام ايجاد شده است.

 

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران افزود: تحقق اهداف عالي بعثت در گرو وحدت امت اسلامي است، بنابراين بايد در اين مسير تلاش کرده و با توليد انديشه و فرهنگ‌سازي در شکل گيري يک امت واحده قدم برداريم.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: بعثت پيامبر اکرم (ص) به عنوان سر سلسله قافله انبيا(ص) عالي ترين موهبتي است که پروردگار به انساني ارزاني داشته تا از دستاورد آن، جان ها از پليدي هاي شرک و گناه پاک شده و قسط و عدل درجامعه انساني حکمفرما شود و آدمي به عبوديت کامل و کمال انساني نايل گردد و بدين ترتيب حجت بر همه افراد بشر از مؤمن و کافر تمام شود./302/950/ب1

ارسال نظرات