۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۲۵۱۱۲
حجت‌الاسلام علوی تهرانی عنوان کرد؛

ولایت امیرمؤمنان عامل تکمیل رسالت پیامبر اسلام است

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان این که ولایت و امامت امیرمؤمنان(ع) عامل تکمیل خاتمت و رسالت پیامبر اسلام(ص) است،‌ گفت: وهابیان منکر وجود و ظهور امام زمان(عج) شده‌اند در حالی که این مسأله تنها موضوع مشترکی است که در روایات ائمه اطهار(ع) بیان شده است.
حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المؤمنین، ظهر امروز، در برنامه آفتاب شرقی شبکه یک سیما، به تبیین اعمال و فضایل روز مبعث پرداخت و گفت: ولادت پیامبر اکرم(ص) در شهر مکه در 17 ربیع الاول سال عام الفیل به دنیا آمد و 580 میلادی بود و بعثت در 620 میلادی بود با نزول آیات علق به رسالت رسید.

 

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با اشاره به  این که آیه 172 سوره اعراف بیان کرد: خداوند از تمام مردم اقرار بر یگانگی و توحید خویش گرفته است، این عهد در عالم ذر بوده است و از چگونگی این عالم اطلاعی در دسترس نیست.

 

وی با بیان این‌که این آیه بیانگر توحید فطری و ربوی است، گفت: بدین معنا که انسان باید خداوند را مالک همه موجودات بداند و هیچ کاری بدون اجازه نداریم؛ اگر انسان‌ها در سختی‌ها و مشکلات گله و شکایت در درگاه خداوند دارند بدین جهت است که به حقیقت توحید فطری را درک نکرده است.

 

حجت‌الاسلام علوی تهرانی ابراز کرد: در ذیل این آیه روایتی از امام صادق(ع) آمده است که اصحاب از  رسول  اکرم(ص) کرده‌­اند به جهتی شما بر تمام عالم برتری و سبقت دارید؟ من نخستین کسی بودم که به پاسخ پروردگار داده‌ بودم.

 

رییس بنیاد فارِس المؤمنین ابراز کرد: درکتاب ادعیه معتبر همچون مفاتیح الجنان زیارت حضرت رسول اکرم(ص) و زیارت امیرمؤمنان(ع) از اعمال در روز ولادیت و مبعث رسول اکر(ص) ذکر شده است، این مسأله نشان دهنده این مسأله است که ولایت و امامت امیرمؤمنان(ع) عامل تکمیل  خاتمت و رسالت پیامبر اسلام(ص) است.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود به روایات اهل‌بیت درباره وجود امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: وهابیان منکر وجود و ظهور امام زمان(عج) شده‌اند در حالی که این مسأله تنها موضوع مشترکی است که در روایات پیامبر اکرم(ص)  و ائمه اطهار(ع) بیان شده است.

 

کارشناس مذهبی ابراز کرد: مضمون روایات ائمه اطهار(ع) این گونه آمده است که غیبت امام زمان(عج) به اندازه‌ای  طولانی می‌شود که مردم قائل به انکار یا وفات ایشان می‌شوند.

 

وی عنوان داشت: حضرت امام مهدی(عج) در روایتی فرمودند: «أنَا خاتَمُ الاَوْصِياءِ وَ بى يَدْفَعُ اللّه ُ البَلاءَ عَنْ أهْلى وَ شيعَتى»؛ من خاتم اوصيا هستم و خداوند به واسطه من، بلا را از خانواده و شيعيانم بر طرف مى‌كند.

 

حجت‌الاسلام علوی تهرانی به روایات اهل سنت درباره وجود و ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: کتاب‌های مختلفی درباره وجود و ظهور حضرت امام زمان(عج) از سوی علمای اهل سنت تألیف شده است، که برخی به گونه مستقل و در برخی از منابع در چند فصل به این موضوع پرداخته شده است./998/پ202/ی

ارسال نظرات