۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۲۵۴۹۱

رقابت بیش از ۴۰۰ طلبه در هفتمین دوره مسابقات قرآنی حوزه علمیه خراسان

هفتمین دوره مسابقات قرآن حوزه علمیه خراسان در رشته هاي مختلف قرآني، اذان، دعا و مناجات خوانی با حضور بیش از 400 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خراسان در حال برگزاری است.
برگزاری مسابقه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام اسدالله علیزاده، مسئول اداره امور فرهنگی قرآنی حوزه علمیه خراسان از برگزاری مسابقات قرآنی با حضور بیش از 400 طلبه حوزه علمیه خراسان خبر داد.


 وی گفت: شركت كنندگان این دوره از مسابقات در دو بخش شركت نموده اند كه بخش اول آن شامل: رشته هاي قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 1، 5 ،10، 20،30 جزء، اذان، دعا و مناجات خوانی مي باشد و بخش دوم آن شامل رشته هاي: معارف تفسیر و حفظ حدیث براي سطح 1 و سطح 2 و تبلیغ قرآن محور براي سطح 2 به بالا مي باشد.

 

وي گفت: اين مسابقه در رشته هاي حفظ، اذان، قرائت، ترتیل و دعاخوانی در مدرسه علمیه سلیمانیه در حال برگزاری است و رشته هاي حفظ موضوعي و معارف تفسیر و حفظ حدیث و تبلیغ قرآن محور در هفته اول مهر ماه برگزار خواهد شد.


عليزاده با اشاره به اينكه اين مسابقات در رشته‌های حفظ يك جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و اذان به پایان رسیده، افزود: در روز دوم شرکت‌کنندگان در رشته‌های باقیمانده به رقابت می‌پردازند.

 

وي تأکید کرد: بنا بر تصمیم اتخاذ شده هر یک از شرکت‌کنندگان در هفتمین دوره مسابقات سراسري قرآن و حدیث، می توانند به صورت همزمان در دو رشته (یک رشته از بخش اول و یک رشته از بخش دوم) شركت نمايند.


علیزاده با بیان این‌که بیش از 400 نفر از طلاب حوزه‌ علمیه خراسان در این مسابقات شرکت کرده‌اند و بیشتر آن‌ها در حال تحصیل در سطح 1 حوزه می‌باشند، گفت: با عنایت به تجارب برگزاري چندین دوره مسابقات سراسري قرآن و حدیث و بنابر نظرات اساتید و کارشناسان قرآن و حدیث حوزه هاي علمیه مبنی بر ارتقاء سطح کیفی و کمی مسابقات، در این دوره از مسابقات نیز ملاك ارزیابی و تعیین نفرات برتر براساس معیار ممتاز، عالی و خوب است.

 

مسئول اداره امور فرهنگی قرآنی حوزه علمیه خراسان با بيان اينكه تمامی افرادي که حائز رتبه ممتاز، عالی و خوب شوند از جوایز هفتمين دوره مسابقات بهره مند می شوند، اظهار داشت: اساتید برجسته قرآنی، داوری اين مسابقات را بر عهده داشتند و نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات كشوري حوزه‌های علمیه معرفی می‌شوند./859/102/ب3

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان

ارسال نظرات