۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۲۵۵۶۰
آیت الله طه محمدی:

بدحجابی و بدلباسی امنیت جامعه را تهدید می کند

امام جمعه همدان با اشاره به این که از هر 100 جوان تنها 10 نفر موفق به ازدواج می شوند گفت: در این شرایط بدحجابی و بدلباسی زنان و مردان مزید بر علت می شود چون تحریک غرائز جامعه را تهدید می کند.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استانه همدان ظهر امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: از اینکه بعد از قریب به 35 سال بعد از انقلاب امر ب معروف و حمایت از آن در چاچوب قانون قرار گرفت خرسندیم.

 

وی گفت: به نظر نمی آید که قانون تصویب شده حمایت از آمران به معروف جایگاه واقعی خود را پیدا کند، چرا که این شورا شورای تصمیم گیری است ولی وظیفه اجرا در آن را کسی متکفل نشده است.

 

امام جمعه همدان گفت: اعتقاد بنده آن است که باید برای امر به معروف و نهی از منکر وزارت خانه ای مجزا ایجاد شود و به دلیل ظرافت این فریضه باید دانشگاهی برای آن تأسیس شود چرا که به دلیل کمبود عده و عُّده نیروی انتظامی از عهده این امور بر نمی آید.

 

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حساسی است و نمی توان همه را به یک نگاه نگریست و باید برای هرکس طبق دستورالعملی خاص رفتار کرد.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: برخی گناهان نمود بیرونی ندارد ولی برخی گناهان نمود بیرونی دارند و برای جامعه به شدت خطرآفرین هستند که بدلباسی مردان و زنان را در شمار می توان آورد.

 

وی با اشاره به این که از هر 100 جوان تنها 10 نفر موفق به ازدواج می شوند ابراز داشت: در این شرایط بدحجابی و بدلباسی زنان و مردان مزید بر علت می شود چون تحریک غرائز جامعه را تهدید می کند.

 

آیت الله طه محمدی ابراز داشت: امروز جامعه در یک التهاب به سر می برد و به این قوانین نمی توان دلخوش بود چرا که این قانون نیازمند مجریان زبده و کار آزموده دارد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید در عرصه امر به معروف و نهی از منکر بسیار با دقت عمل کرد چرا که گاهی اوقات بسیاری از امر به معروف ها مصداق منکر است و نگرش منفی جامعه را به دنبال خواهد داشت./979/202/ب3

ارسال نظرات