۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۲۵۵۹۹
در مشهد؛

جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان برگزار می شود

مدیرعامل مؤسسه قرآنی نورالخضراء گفت: دومین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان ویژه گروه‌های سنی چهار تا ۱۲ سال در درشته‌های مختلف علوم قرآنی برگزار می‌شود.
جشنواره علوم و هنرهای قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدهاشم طباطبایی‌واعظ، مدیرعامل مؤسسه قرآنی نورالخضراء در نشست خبری جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان امروز 19 اردیبهشت در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: دومین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان ویژه گروه‌های سنی چهار تا ۱۲ سال در درشته‌های علوم قرآنی شامل، حفظ سوره، احکام نماز و قرائت و اذان در هنرهای قرآنی شامل، نقاشی، عکاسی، شعرخوانی و قصه‌گویی از ۱۲ الی ۱۴ تیرماه ۹۵ برگزار می‌شود.

 

در ادامه براتعلی منصوریان، معاون پرورشی، فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که باید در همه سنین فعالیت‌های قرآنی رونق بیشتری بگیرد، گفت: آموزش و پرورش در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌ با نهادهای فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام آمادگی می‌کند که فعالیت‌های قرآنی به عنوان مهم‌ترین ساحت از این موارد به شمار می‌رود.

 

وی با اشاره به تعامل با دیگر سازمان‌ها از جمله آستان قدس رضوی، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برای اجرای برنامه‌های قرآنی، اظهار کرد: با تعاملی که همه سازمان‌ها داشتند، فعالیت‌های قرآنی سال به سال در آموزش و پرورش استان با استقبال بیشتری برگزار می‌شود.

 

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا امسال پنج هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی سطح استان شرکت کردند که نفرات منتخب استان برای حضور در عرصه کشوری انتخاب شدند.

 

وی با انتقاد از زمان برگزاری جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان، ابراز کرد: گرچه زمان‌بندی این مسابقه و جشنواره با تعطیلی مدارس تقریبا همراه می‌شود که این امر کاهش میزان شرکت دانش‌آموزان در جشنواره را درپی خواهد داشت از این رو بهتر است سومین دوره جشنواره به هفته قرآن و عترت در آذرماه و در جریان سال تحصیلی موکول شود.

 

وی عنوان کرد: ۳۷۰ هزار دانش آموز ابتدایی در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند اما مسابقات در این رده سنی در مرحله برگزیدگان شهرستان متوقف می‌شود که با همکاری آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانیم مسابقات را در سطح استانی برگزار کرده و سبب رونق و گسترش جشنواره‌های قرآنی شویم.

 

مصطفی اسدی، رییس ناحیه چهار آموزش و پرورش مشهد نیز با بیان این که یکی از ساحت‌های عالی تربیتی سند تحول بحث ساحت دینی و اعتقادی  است، افزود: این امر یکی از مأموریت‌های آموزش و پرورش به شمار می‌رود که در رأس آن به مباحث آموزش قرآن باید اهتمام ویژه داشت.

 

گفتنی است، در این نشست خبری پوستر دومین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان با عنوان «نور الخضراء» رونمایی شد.

 

یادآور می‌شود، دبیرخانه این جشنواره در خیابان سناد بین سناباد ۴۱ و ۴۲ پلاک ۳۴۷ واقع است./202/934/ب1

 

ارسال نظرات