۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۲۵۶۰۵
همزمان با میلاد حضرت علی اکبر؛

۳۰ طلبه قزوینی معمم می‌شوند

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین گفت: مراسم عمامه گذاری 30 طلبه حوزه علمیه استان قزوین در روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و با حضور آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام علی عباسی عمامه گذاری

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، از برگزاری آیین عمامه گذاری طلاب این استان در روز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع)، با حضور آیت الله فاضل لنکرانی خبر داد و گفت: همه ساله در ایام شعبان و دیگر اعیاد اسلامی آیین عمامه گذاری طلاب در حوزه‌های علمیه سراسر کشور و استان قزوین برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: طلابی که سال پنجم را به اتمام رسانده‌اند باید به اقامه نماز جماعت و به بیان عقاید و احکام اسلامی در مساجد و حسینیه‌ها بپردازند و مردم را با فرهنگ و آموزه‌های دینی آشنا کنند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه طلاب باید در برابر وظایفی که بر عهده آنها گذاشته شده مسؤول باشند، ابراز کرد: طلاب باید تحقیق و مطالعه را در برنامه‌های خود قرار دهند و افزون بر احکام و مبانی دینی با مباحث سیاسی هم آشنا باشند.

 

این کارشناس حوزوی اضافه کرد: طلاب و روحانیان باید با توطئه‌ها و حیله‌های دشمنان آگاه  و پاسخی برای شبهات داشته باشند و مردم را از توطئه‌های دشمنان آگاه سازند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه قزوین وظایف روحانیان را خطیر دانست و با بیان این‌که طلاب باید با زبان‌های شیوا و بلیغ مردم را با آموزه‌های دینی آشنا کنند، گفت: طلاب باید با برنامه‌های فرهنگی جوانان را جذب مساجد کرده و از آنها برای اداره امور مساجد استفاده کنند.

 

حجت الاسلام عباسی به برگزاری مراسم عمامه گذاری در قزوین اشاره و بیان کرد: در روز 29 اردیبهشت ماه، مصادف با 11 شعبان المعظم سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) 30 تن از طلاب مدارس علمیه قزوین از سوی آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی معمم می شوند.

 

وی در پایان گفت: مراسم عمامه گذاری طلاب در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار می‌شود و در این آیین معنوی، نماینده ولی فقیه در قزوین، استاندار، روحانیان، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم حضور خواهند داشت./302/838/ب1

ارسال نظرات