۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۲۵۶۲۲
رییس مرکز تخصصی حدیث حوزه عنوان کرد؛

ارسال ۶۷۰ اثر به جشنواره حدیثی ثقة الاسلام کلینی

حجت الاسلام عباسی با بیان این که ۶۷۰ اثر به دبیر خانه نخستین جشنواره حدیثی ثقه الاسلام کلینی ارسال شده است، گفت: شناسایی حدیث پژوهان و معرفی آنها به جامعه و حمایت و سامان دهی آثار و پژوهش های حدیثی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
فرهاد عباسی

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حجت الاسلام فرهاد عباسی، رییس مرکز تخصصی حدیث حوزه، عصر امروز در نشست خبری «نخستین جشنواره حدیثی ثقه الاسلام کلینی» که در سالن اجتماعات انجمن های علمی حوزه برگزار شد، به تبیین فعالیت­های مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه قم پرداخت و گفت: در سال  82 مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه تأسیس شده است.

 

حجت الاسلام عباسی بیان کرد:  طلابی که دوره مقدماتی حوزه را به پایان رسانده‌­اند، می­‌توانند برای تحصیل سطح دو حوزه در رشته تخصصی حدیث در این مرکز اقدام کنند.

 

وی رسالت اصلی  مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه را سامان بخشی درس­های حدیثی حوزه و شناسایی افراد پژوهشگر در علوم حدیث بیان کرد و گفت: تا کنون 15 دوره در سطح دو و 8 دوره در سطح سه در رشته تخصصی حدیث برگزار شده است و سطح چهار حوزه  این رشته در حال تدوین و آماده­‌سازی است.

 

حجت الاسلام عباسی در بخش دیگر از سخانش به بررسی اهداف برگزاری جشنواره ثقه الاسلام کلینی پرداخت و افزود: شناسایی افراد علاقه­‌مند به علوم حدیث، حدیث پژوهان و معرفی آنها به جامعه و حمایت و سامان­دهی  آثار و پژوهش های حدیثی از جمله اهداف برگزاری جشنواره ثقه الاسلام کلینی است.

 

رییس مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه قم عنوان داشت: از مزیت های این جشنواره این است طلاب نو قلم که مقاله و پژوهش آنها در جایی منتشر نشده است، آثار خود را در این جشنواره شرکت داده­‌اند.

 

دبیر جشنواره حدیثی ثقه الاسلام کلینی بیان کرد:  670  اثر به دبیرخانه جشنواره حدیثی ثقه الاسلام کلینی ارسال شده است که این اثار از سوی 40 داور و استاد حدیث مورد ارزیابی  قرار گرفته است.

 

وی با بیان این که طلاب خواهر و بردار از مراکز حوزوی سراسر کشور در این جشنواره شرکت کردهاند، گفت: آثار این جشنواره تنها به شهر قم اختصاص نداشته است و پژوهشگرانی از استان­های کرمان، خراسان و  سایر حوزه های علمیه سراسر  کشور  در این جشنوراه شرکت کرده­‌اند.

 

حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره شیخ کلینی از ترجمه اصول کافی  اثر حجت الاسلام والمسلمین انصاریان رونمایی می­‌شود.پ202/ی/998/

ارسال نظرات