۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۴۲۵۶۳۲
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی مطرح کرد؛

مهم‌ترین انتظار جامعه دینی از خادمان قرآن کریم

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به دنبال تحقق نهضت همگانی حفظ، فهم و عمل به قرآن هستند، گفت: محاسبه قرآنی اعمال مهم‌ترین انتظار جامعه دینی از خادمان قرآن کریم است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) شامگاه یکشنبه در همایش وارثان انبیاء در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مهم‌ترین توصیه رسول خدا(ص) به مردم انس با قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: رسول خدا(ص) به مردم می فرمودند که توسل به این دو برای سعادت دنیا و آخرت مؤمنان کافی است.

 

وی افزود: همانطور که انسان مَحبت اهل بیت(ع) را در دل دارد باید عامل به قرآن بوده و با این کتاب آسمانی مأنوس باشد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه برخورد مسلمان با قرآن به سه شکل است، گفت: عده‌ای از برکات این کتاب آسمانی غافل هستند و در زندگی به این کتاب توجهی ندارند و اگر هم به سراغ این کتاب می‌روند برخورد آن‌ها با این کتاب حیات بخش سطحی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی اظهار کرد: عده‌ای دیگر هستند که با این کتاب مأنوس هستند و معارف آن را به دیگران انتقال می‌دهند در حالی که از عمق برکات قرآن بهره مند نمی شوند.

 

وی با اشاره به اینکه گروه سوم در برخورد با قرآن با تلاوت هر آیه اعمال خود را با آن مطابقت داده و عامل به آموزه های قرآن هستند، ادامه داد: برخورد این گروه با قرآن مانند آشپزی است که هنگام طبخ غذا مزه آن را می چشد به همین دلیل طعم غذایش بهتر می‌شود و قرآن آموز و خادم قرآنی که به این شکل عمل کند خواهد توانست از برکات عمقی قرآن بهره مند شده و در دنیا و آخرت بر سر سفره قرآن مهمان باشد.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب به دنبال تحقق نهضت همگانی حفظ، فهم و عمل به قرآن هستند، گفت: ایشان همواره به حافظان و قاریانی از قرآن علاقه‌مند هستند که هر آیه از قرآن را به گونه‌ای تلاوت کنند و بخوانند که دیگران هم متوجه پیام قرآن شده و بتوانند مزه قرآن را چشیده و اعمال خود را با آن مطابقت دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی اظهار کرد: زمانی که میزان سنجش اعمال انسان آیات قرآن کریم شود؛ خواهیم توانست جامعه را در مسیری همسو با جامعه متعالی دینی قرار دهیم که هدف آن پرورش انسان‌های شایسته و صالح است و چنین جامعه‌ای خواهد توانست تمدن ساز باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف آستان حضرت معصومه(س) ترویج نهضت قرآنی در همه رشته‌ها است، تصریح کرد: آستان حضرت معصومه(س) با بهره گیری از استادان مجرب در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) توانسته در تربیت حفاظ، قاریان و مفسران قرآن کریم در سطح کشور به عنوان یکی از قطب های مهم قرآنی مطرح شده و موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ضمن قدر دانی از زحمات کارکنان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) یادآور شد: تا جایی که می‌توانیم باید در جامعه افرادی را به کمک قرآن پرورش دهیم که هدف آن‌ها عمل به آموزه های قرآنی بوده و تنها به ثوابی که از انس با قرآن نصیب آن‌ها می‌شود فکر نکرده و نسبت به آموختن قرآن انگیزه‌های مادی نداشته باشند./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات