۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۲۵۷۱۸

ویژه برنامه های روز جانباز در استان چهارمحال و بختیاری تشریح شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری به تشریح ویژه برنامه های روز جانباز در این استان پرداخت و گفت: اولویت برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‎های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
روز جانباز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، قدرت الله رییسی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه و مطبوعات این استان، با تشریح برنامههای بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته بزرگداشت مقام جانبازان، اظهار داشت: جانبازان شهدای زنده‌ای هستند که ما آرامش امروز خود را مدیون این افراد هستیم.

 

رییسی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حفظ منزلت اجتماعی ایثارگران و نیز تأکید امام راحل(ره) مبنی بر اینکه مبادا پیشکسوتان راه شهادت به فراموشی سپرده شوند، تصریح کرد: به همان اندازه که شهدا مقدس هستند و از جایگاه ارزشمندی برخوردارند خانواده ها و فرزندان آنها نیز چشم و چراغ این ملت هستند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که تکریم جانبازان به منزله تکریم همه جامعه و حرمت نهادن به همه ارزش ها است، خاطرنشان کرد: بالای هر خیری یک خیر دیگری است و بالاتر از هر نیکی یک نیکی دیگری است، اما بالاتر از ایثار و جانبازی هیچ نیکی وجود ندارد.

 

این مقام مسؤول خدمات درمانی را یکی از ضروری ترین نیاز جانبازان دانست و خاطرنشان کرد: اولویت برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامههای فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

رییسی وظیفه اصلی همه دستگاه‌ها و مردم را انتقال ایثارگری و رشادتهای این افراد به نسل جوان دانست و افزود: رشادتها، ایثارگری‌های رزمندگان، شهدا و ایثارگران را باید به نسل جوان منتقل کرد و بتوان با تمام تلاش ارتباط قوی بین این دو دوران ایجاد کرد.

 

وی برگزاری همایش تجلیل از ایثارگری جانبازان، تجلیل از جانبازان شاغل در دستگاه‌های اجرایی، نشست خاطره گویی جانبازان در سیمای استانی جهانبین، دیدار با خانواده جانبازان شهید و متوفی، تجلیل از نخبگان جانباز، دیدار با جانبازان خاص با حضور مسؤولان استان، توزیع ویژه نامه شهدای جانباز در سطح استان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی جانبازان در سطح استان، تقدیر از همسران جانبازان شهید و متوفی در شهرستان بروجن، برگزاری جشن میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز در 30 حسینیه شهید استان و تجلیل از جانبازان روستای شیخ شبان را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با برگزاری این همایش‌ها دِینِ ما به شهدا و جانبازان ادا نمیشود و باید با فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت برای ادای دِین به این عزیزان تلاش کنیم./9457/202/ب2

ارسال نظرات