۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۲۵۷۵۵
نتایج نظرسنجی جدید نشان داد؛

آلمانی ‏ها ارتباط بسیار اندکی با مسلمانان دارند

نتایج یک نظرسنجی جدید در آلمان نشان می دهد که اکثریت مردم این کشور ارتباط چندانی با مسلمانان نداشته و هیچ مسلمانی در میان دوستان نزدیک و خانواده های آنان حضور ندارد.
کودکان مسلمان در آلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج یک نظرسنجی که به تازگی از سوی خبرگزاری dpa در آلمان منتشر شده نشان می دهد که 62 درصد از غیرمسلمانان این کشور ارتباط زیادی با مسلمانان نداشته و هیچ مسلمانی در حلقه شخصی دوستان یا خانواده آنان حضور ندارد.

 

از سوی دیگر، نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که نسل جوان آلمان که در فاصله سنی 18 تا 24 سال قرار دارند بیش از افراد مسن نسبت به ارتباط با مسلمانان تمایل دارند.

 

بررسی نتایج نظرسنجی صورت گرفته همچنین نشان می دهد که 52 درصد از غیرمسلمانان آلمانی اطلاعات اندکی در مورد دین اسلام داشته و یک پنجم شرکت کنندگان نیز اعلام کرده اند که هیچ اطلاعاتی در مورد اسلام ندارند.

 

این در حالی است که 68 درصد از مسلمانان شرکت کننده در این نظرسنجی گفته اند که اطلاعات آنان در مورد دین مسیحیت خوب یا بسیار خوب است.

 

گفتنی است، اسلام بزرگترین اقلیت دینی در آلمان محسوب شده و مسلمانان حدود 5.4 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. از ژوئیه سال 2004 میلادی تا ژوئن سال 2005 میلادی بیش از 4 هزار نفر در آلمان به دین اسلام گرویدند./990/ب903/د

ارسال نظرات