۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۲۵۷۷۰
امام جمعه اهر مطرح کرد؛

ضرورت تداوم اندیشه انقلابی در حوزه های علمیه

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که حوزه های علمیه باید انقلابی باشند و انقلابی بیندیشند، گفت: افول تفکر انقلابی در حوزه های علمیه نتایج بدی را برای انقلاب خواهد داشت، ضرورت دارد تا تفکر انقلابی در حوزه ها تداوم یابد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران رژیم طاغوت، آمریکایی‌ها به فکر نفوذ در حوزه‌های علمیه بودند، اظهار داشت: دشمن به نقش حوزه ها در بیداری مردم آگاه بود.

 

وی با بیان این‌ که حوزه های علمیه باید انقلابی باشند و انقلابی بیندیشند، خاطرنشان کرد: افول تفکر انقلابی در حوزه های علمیه نتایج بدی را برای انقلاب و ایران اسلامی به دنبال خواهد داشت، از این رو ضرورت دارد تا تفکر انقلابی در حوزه های تداوم یابد.

 

امام جمعه اهر با اشاره به نقش غیرقابل انکار ایران در منطقه خاورمیانه، ابراز داشت: نتیجه انقلاب اسلامی و اندیشه حوزوی بود که ایران به عمق تأثیر در منطقه رسید، انقلاب ترس را در دل استکبار و غربی‌ها به وجود آورده است و همیشه آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ به منطقه و به‌ ویژه کشور هستند.

 

وی بر تحقق اقتصاد مقاومتی توأم با اقدام و عمل تأکید کرد و با بیان این‌که وقتی مقام معظم رهبری شعار سال را مطرح می‌کنند کسی نباید از این وظیفه مستثنی باشد، افزود: چرا که در واقع مخاطبان سخنان رهبری آحاد مردم به ویژه نخبگان، بسیجیان و مسؤولان هستند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه گفت: افرادی که دارای بینش لیبرالیستی هستند و تمایلات غربی دارند در حقیقت به دنبال منافع غرب و غربی شدن حرکت می کنند، این نوع نگرش مخالف با توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است.

 

وی هدف اصلی اقتصاد مقاومتی را توجه به درون و استعداد های درون کشور دانست و ابراز داشت: اقتصاد  درون‌زا و برون‌ نگر مورد توجه اقتصاد مقاومتی است، ولی منظور از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قطع رابطه با دنیا نیست و عمده این سیاست‌ها تکیه‌ بر توان داخلی و تولید است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که اگر از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و نیروی کار به‌ خوبی استفاده کرده و به‌ درستی مدیریت شود، نیازی به خارجی‌ها نخواهیم داشت، چرا که اقتصاد مقاومتی استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کشور و نیروی کار داخلی است و در این صورت، هیچ کشوری نمی‌تواند جمهوری اسلامی را تهدید و تحریم کند.

 

وی خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی درگرو عملکرد دستگاه‌ های اجرایی و خدماتی است که تا پایان سال جاری به اقدام و عمل منتهی شود و مردم نیز باید از عملکرد مسؤولان در راستای شعار سال مطلع شوند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه های علمیه نقشی اساسی در حل مشکلات کشور دارند، ادامه داد: حوزه های علمیه می توانند با توجه به ظرفیت تعامل با مردم به فرهنگ سازی در راستای اقتصاد مقاومتی عمل کنند و نقش انقلابی خود را در این برهه نیز به انجام برسانند./854/302/ب2

ارسال نظرات