۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۲۵۷۷۳
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی:

نخستین حوزه مقاومت طلاب اهل سنت در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی با اشاره به فعال بودن 11 پایگاه مقاومت بسیج طلاب اهل سنت در استان، از راه‌اندازی نخستین حوزه مقاومت بسیج طلاب خراسان شمالی خبر داد.
حجت الاسلام زمانی- مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی

حجت‌الاسلام محمود زمانی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: در حال حاضر 32 پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیان در استان خراسان شمالی دایر و فعال است.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد 21 پایگاه مربوط به طلاب و روحانیان شیعه و 11 پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیان نیز در رابطه با اهل سنت فعالیت می‌کنند، افزود: بیش از دو هزار طلبه و روحانی در پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی عضو هستند که از این تعداد بیش از هزار و 600 نفر شیعه و 400 نفر نیز طلاب و روحانیان اهل سنت هستند.

 

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار حوزه مقاومت بسیج طلاب و روحانیان اهل سنت در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: با وجود فعالیت 11 پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیان اهل سنت استان، تاکنون حوزه مقاومت برای طلاب اهل سنت خراسان شمالی ایجاد نشده بود.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی ادامه داد: همچنین امسال برنامه‌های متنوعی در راستای معنویت‌افزایی و ارتقای بصیرت در بین طلاب و روحانیان عضو سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان اجرا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام زمانی اظهار کرد: در حال حاضر پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیان در هشت حوزه علمیه شیعی برادران و پنج مدرسه علمیه خواهران در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی دایر بوده و در مجموع هزار و 200 طلبه شیعه نیز در این پایگاه‌ها عضویت دارند.

 

به گفته وی افزون بر این هشت پایگاه هم در اداره کل و ادارات شهرستانی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند که 400 روحانی نیز در این پایگاه‌ها عضو شده‌اند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی در ادامه از گشایش پایگاه مقاومت بسیج حوزه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد خبر داد و افزود: پایگاه مزبور در روزهای اخیر راه‌اندازی شده و حجت‌الاسلام علی اسماعیلی، مدیر این مدرسه علمیه نیز به عنوان رییس این پایگاه مقاومت بسیج حکم گرفته است.

 

حجت‌الاسلام زمانی اضافه کرد: پایگاه مقاومت بسیج مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بجنورد با اعتبار اولیه هفت میلیون تومانی از محل کمک‌های خیران راه‌اندازی شد.

 

وی در ادامه از برگزاری همایش هم‌اندیشی طلاب، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالی به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خبر داد و افزود: در این همایش که به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد برگزار می‌شود، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید خراسان شمالی نیز مشارکت دارند.

 

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه سخنران اصلی این مراسم خسروجردی، معاون بسیج دانشجویی کشور است، اظهار کرد: در این همایش سه کارگروه اقتصاد مقاومتی، توسعه عدالت‌محور و فرهنگ و سبک زندگی اسلامی تشکیل خواهد شد.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در شهرستان‌های مختلف استان خراسان شمالی در مجموع حدود هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

 

همچنین اکنون در این استان 21 حوزه علمیه اهل تسنن با بیش از هزار طلبه مشغول فعالیت است که غالب این مدارس در شهرستان مرزی راز و جرگلان و برخی از آن‌ها در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده‌اند.

 

لازم به یادآوری است، حدود 10 درصد از جمعیت 915 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./9314/302/ب3

ارسال نظرات