۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۴۲۵۷۹۵
مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری ۴ دوره آموزشی برای مبلغان با حضور ۶۵۸ نفر در سال ۹۴

مسؤول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به فعالیت های آموزشی سال 94 این اداره کل، گفت: در سال گذشته 4 دوره آموزشی برای مبلغان و مبلغه ها، ائمه جماعات مساجد و روحانیون مستقر برگزار شد که 658 نفر در این دوره ها شرکت کردند.
حجت الاسلام فردآقایی

حجت الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های آموزشی مبلغان و دوره های برگزار شده برای آنها در سال 94، خاطرنشان کرد: چهار دوره آموزشی در چهار عنوان برای خواهران و برادران مبلغ، ائمه جماعات مساجد و روحانیون مستقر در سال گذشته برگزار شد.

 

مسؤول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به این که نخستین دوره در خردادماه برگزار شد، اظهار داشت: نخستین دوره با عنوان «مهارت های نوین بیان تفسیر قرآن» و با حضور حجت الاسلام کلباسی و 140 نفر از مبلغان، ائمه جماعات مساجد و روحانیون مستقر برگزار شد.

 

حجت الاسلام فردآقایی ابرازداشت: این دوره در 6 ساعت و با حضور 55 مبلغ و مبلغه، 42 ائمه جماعات مساجد و 43 نفر از روحانیون مستقر در روستاها برگزار شد.

 

این مقام مسؤول دوره «تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد» را دومین دوره برگزار شده در اهواز برشمرد و گفت: در این دوره  16 ساعته که شهریور ماه سال گذشته صورت گرفت 47 نفر شرکت کردند که از این تعداد 11 نفر ائمه جماعات مساجد، 36 نفر از برادران و خواهران مبلغ شرکت کردند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که دکتر باوی و سودانی اساتید این دوره بودند، تصریح کرد: دوره سوم 8 ساعته با نام کارگاه «آموزش پیشگیری از اعتیاد اولیه» که در بهمن ماه سال گذشته برگزار و 191 نفر در این دوره حضور یافتند که از این تعداد 79 نفر روحانی مستقر و 112 نفر ائمه جماعات مساجد بودند و دکتر زرگر، بهرامی، مرعشی و روشن بین در این دوره تدریس کردند.

 

مسؤول امور مبلغان و روحانیون اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزاری آخرین دوره آموزشی برای خواهران و برادران مبلغ، ائمه جماعات مساجد و روحانیون مستقر را در اسفند ماه سال گذشته و تحت عنوان کارگاه «آشنایی با شبهات مهدویت، نقد تفکرات مدعی یمانی» در سطح استان و با حضور 280 نفر خاطرنشان کرد و ابراز داشت: این دوره در 8 ساعت با حضور 161 مبلغ و مبلغه، 57 امام جماعت مسجد و 61 روحانی مستقر روستاییبرگزار شد و اساتید این کارگاه حجج اسلام و المسلمین آیتی و شهبازبان بودند.

 

حجت الاسلام فردآقایی به حضور 658 نفر در این چهار دوره اشاره کرد و گفت: 128 خواهر مبلغه، 125 برادر مبلغ، 222 ائمه جماعات مساجد، 178 روحانی مستقر روستایی و پنج روحانی طرح هجرت در این دوره ها شرکت کردند.

 

این مقام مسؤول در پایان تصریح کرد: دوره های اول و دوم هر کدام یک کارگاه در اهواز برگزار و دوره های سوم و چهارم نیز هر کدام با به برگزاری 6 کارگاه در سطح استان اقدام کردند./9456/302/ب2

ارسال نظرات