۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۴۲۵۸۰۳
همزمان با شب نیمه شعبان؛ 

نخستین همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا در تبریز برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا، اول خرداد ماه سال جاری همزمان با شب نیمه شعبان در دانشگاه تبریز برگزار می شود.
یادواره شهدا

قدير فرامرزي، دبير اجرايي همايش ملي فرهنگ و سبك زندگي شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با ارايه گزارشي از روند آمادگی استان برای برگزاری باشکوه این همايش اظهار داشت: گام اول برگزاری همايش 22 اسفند ماه 94 برداشته شد و با رونمایی از تنديس و نشان همايش در 25 اسفند به صورت جدی آغاز شده است.


وی با بیان این‌که ایده برگزاری همایش با موافقت بنياد شهيد و امور ایثارگران کشور همراه بود و پس از بررسي اهداف و محورهاي همايش، آذربايجان شرقي به عنوان دبيرخانه دايمي انتخاب شد، گفت: استقبال محققان، پژوهشگران، نویسندگان، هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه از این همایش ملی نشان از علاقه جامعه به سبک زندگی شهدا دارد.


فرامرزی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین اهداف همایش بررسی سبک زندگی و نکوداشت مقام شامخ مدافع حرم است، تصریح کرد: این همایش ملی یک روزه جنبه علمی و پژوهشی دارد که سبک زندگی شهدا در مدیریت اقتصادی و فرهنگی، کاربرد فضای مجازی در نهادینه سازی فرهنگ زندگی شهدا، نقش هنر و رسانه در گسترش فرهنگ و سبک زندگی شهدا و مفهوم انتظار در این فرهنگ تنها بخشی از محورهای 12 گانه این همایش ملی به شمار می رود.


وی با اشاره به این‌که نخستین همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا، اول خرداد ماه سال جاری همزمان با شب نیمه شعبان در دانشگاه تبریز برگزار می شود، تصریح کرد: دستگاه های مختلف دولتی و غیردولتی در برگزاری باشکوه این همایش با بنیاد شهید همکاری داشته و خواهند داشت.


دبير اجرايي همايش ملي فرهنگ و سبك زندگي شهدا تعداد شهدای آذربایجان شرقی را 9785 نفر اعلام کرد و گفت: پس از مقوله ترويج فرهنگ و سبك زندگي شهدا آن چه مورد توجه ماست و درصدد توليد محتوا در آن حوزه هستيم، حوزه كودك و نوجوان است تا با درك ظرايف و پيچيدگي هاي روحي و رواني اين قشر از جامعه نسبت به توليد آثار فرهنگي مرتبط با گروه سني آنان اقدام كنيم.


فرامرزی افزود: براي نخستین بار در شهر تبريز، همايشي با عنوان فرهنگ و سبك زندگي شهدا را اجرایی می شود و بزرگاني كه در جريان برگزاري اين رويداد فرهنگي قرار گرفته اند آن را مورد تمجيد و تقدير قرار داده اند چرا كه آغازي براي بازشناسي راه و روش زندگي شهداست./303/935/ب1

ارسال نظرات