۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۲۵۸۱۷
استاد حوزه علمیه خراسان:

اعتماد و خوش عهدی نسبت به دشمن ساده لوحی است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که اعتماد ما به دشمن، زیر پا گذاشتن قرآن بوده و خوش عهدی ما نسبت به دشمن، ساده لوحی است، گفت: اعتماد دشمن به ما و بدعهدی دشمن با ما، نشانه بردگی فرد و اجتماع نسبت به دشمن است.
حجت الاسلام ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان امروز در ادامه سلسله مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه آیت الله خویی به فرمایش امام سجاد(ع) اشاره و ابراز کرد: ما (چهارده معصوم (ع)) و شما مؤمنان و مؤمنات را، خدا از شر و مکر و کید ظالمین عالم و ستم حسودان عالم (کسانی که چشم دیدن ولایت حقه و پیروان شان را ندارند) کفایت می کند.

 

وی در ادامه افزود: ای مؤمنانی که پیرو ولایت حقه هستید طاغوت های زمان و تابعینشان، شما را به فتنه نیندازد و برحذر باشید از حب دنیا، در دنیا زاهدانه زندگی کنید، از نعمات خدا استفاده نمایید اما به آن ها بدون رغبت باشید و طلب آخرت کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با بیان این که خدا و معصومین (ع) و مؤمنان، دنیا را معبر ولی طاغوتیان دنیا را بهشت خود می دانند تصریح کرد: از دید اهل دنیا، دنیا درجات دارد ولی از دید چهارده معصوم (ع) دنیا درکات دارد؛ به آن چه در دنیای دنیه است اعتماد نکنید زیرا در این دنیا چیزی ثابت نیست.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: اعتماد ما به دشمن، زیر پا گذاشتن قرآن بوده و خوش عهدی ما نسبت به دشمن، ساده لوحی؛ اعتماد دشمن به ما و بدعهدی دشمن با ما «نشانه بردگی فرد و اجتماع نسبت به دشمن است.»

 

وی با بیان این که دشمن به آلات دست خود هم رحم نمی کند تأکید کرد: دشمن به زیردستان و آلات دست خود به چشم لوازمی می نگرد که تاریخ مصرف مشخصی دارند و بعد از استفاده از آنها، آنها را از بین می برد، همان گونه که با قذافی و صدام و شاه برخورد کرده و آنها را از بین برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی به استحاله های فرهنگی موجود در جامعه اشاره و اظهار کرد: گاهی طاغوت و تراشه های طاغوت (داعش) معاند هستند، غیر ظلم و تعدی کاری ندارند، دنیا بهشتشان بوده، هر نوع شرارتی می کنند و گاهی استحاله فرهنگی بوده می گویند به خدا و چهارده معصوم (ع) محبت داشته باشید و هر غلطی خواستید انجام بدهید.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: آنان تمسک و اعتصام را فقط در محبت خلاصه می کنند و شیعه و سنی را گول می زنند؛ طبق آیات و روایات، محبت خوب است ولی تامه نیست باید محبت همراه با نیت و عمل خالصانه باشد.

 

وی تصریح کرد: کسی که به دنیا طمع دارد گمان می برد که آسانی و راحتی برای دنیاست هر چه می رود به آن نمی رسد زیرا مثل دنیا مثل سایه است؛ اما مؤمنان که به دنیا طمع ندارند دنیا را مزرعه آخرت می دانند و آرزوهای کوتاه دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی افزود: رغبت و شوق مؤمنانی که پیرو چهارده معصوم (ع) هستند به طور دائم به نعمات بهشتی بوده و سعی و تلاششان بر اعمال صالح خالصانه است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: ای انسانها که در فتنه های گوناگون آخرالزمان هستید با علم کم، تجربه کم و عمر محدود، اگر به اندازه عمر هشتاد ساله کشتی نوح عمر کنید؛ با حب دنیا همه امتیازات را از بین می برید و با اعتماد به دشمن و اتلاف عمر خاسر دنیا و آخرت خواهید شد.

 

وی در پایان با بیان این که عده ای مقداری از عمر خود را در راه دین گذاشته و بعد دین را زیر پا می گذارند و به دشمن اعتماد می کنند ابراز کرد: کسی که محبت به اهل بیت (ع) دارد ولی عمل صالحانه و خالصانه اش به القائات شیطان درونی و بیرونی استمرار ندارد، خسر الدنیا و الاخره است./202/861/ب1

ارسال نظرات