۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۲۵۸۱۹
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

مجالس اهل بیت باید همچون تیری در چشم دشمنان باشد

حجت الاسلام حسناتی در جمع هیات های مذهبی نجف آباد به اهمیت و اثرگذاری هیات های مذهبی در بحث فرهنگ جامعه اشاره کرد و گفت: این مجالس جزء شعائر اسلام است و باید هم چون مراسم اربعین خاری در چشمان دشمنان تبدیل شود.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در جمع اعضای هیات های مذهبی شهرستان نجف آباد که امشب در مسجد ولیعصر برگزار شد، گفت: یکی از نگرانی های اهل بیت به ویژه در دوران آخرالزمان، دوری مردم از اصل معارف دین است.

 

وی یکی از خطرهای اصلی دین را نگاه سطحی به معارف دین بیان داشت و افزود: سطحی نگری، قشری نگری و نگاه ظاهری به ابعاد معارف دین یکی از دغدغه هایی است که اهل بیت به خصوص در دوران حیاتشان بسیار به آن توجه می کردند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: اگر در طول تاریخ سقیفه به وجود آمد، اگر کربلا ایجاد شد، و این همه مصائب اهل بیت همه به خاطر همین بود که لب و اصل دین شناخته نشد و مردم از این چراغ هدایت فاصله گرفتند.

 

وی هجوم ابزارهای ارتباطی در قالب ایجاد شبکه های اجتماعی و اعتیاد نسل جوان به این تکنولوژی ها را یکی از علل وقوع این خطر برشمرد و بیان کرد: هجوم این وسایل در این دوران تبدیل به فاجعه ای شده است که بسیاری از ارتباطات اجتماعی که معارف دین بسیار به آن تأکید کرده، بی روح و خاموش شده و دشمن از این وسایل برای دور کردن نسل جوان بیشتر بهره را برده است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد هیات های مذهبی را اهرم مقابله در برابر این خطر بیان داشت و خاطرنشان کرد: دغدغه اول هیات های مذهبی باید تربیت دینی نسل جوان باشد و به جای نگاه به کمیت برپایی این مجالس به کیفیت کار توجه کنند به خصوص در مراسماتی که برگزار می شود.

 

وی با اشاره به تأثیرگذاری هیات های مذهبی افزود: در قدیم برگزاری حتی یک مجلس ختم سبب تنبه افراد می شد و هیات های مذهبی باید به سمتی حرکت کنند که مأمن نسل جوان و کودکان شوند.

 

حجت الاسلام حسناتی با تأکید برپایی مجالس بامحتوا بیان داشت: باید دقت کنید در مجالس اهل بیت علم و معرفت و دین بیان شود، به خصوص مراسمی که مخصوص اهل بیت قابل مقایسه با مجالس دیگر نیست، باید خیلی با عظمت باشد ولی متاسفانه گاهی شاهد هستیم که مجالس اهل بیت حتی به اندازه یک مجلس ترحیم نیست.

 

وی در ادامه بیان کرد: دین اسلام دین جذاب و شیرینی است و نباید این دین را خشن جلوه دهیم که گاهی شاهد هستیم حتی در شب های جشن نیز عزاداری برگزار می شود، و دشمنان با استفاده از سایت ها و فضاهای مجازی بیشترین بهره را برای ضربه زدن به دین اسلام به دست می آورند.

 

امام جمعه نجف آباد بیان داشت: دشمن با این رفتارهای ما اسلام را دینی به دور از عقلانیت، نشاط و کرامت انسانی معرفی می کند و به مرور نسل جوان ما را از دین زده می کند و مهمترین وظیفه یک کشور دینی شیعی تعظیم شعائر دینی است.

 

وی با سفارش به دقت در انتخاب مداحان و سخنرانان مجالس اهل بیت افزود: در این مجالس باید حلال و حرام خدا با رعایت ادب و اخلاق و استفاده از ذوق ها و سلیقه های مختلف بیان شود و مراسمی چون اربعین حسینی با آن عظمتی که برگزار می شود، تلاش یکساله دشمنان را برای نشان دادن چهره ای خشن از دین اسلام از بین می برد.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: این مجالس شعائر اسلام است و باید همه محافل و مجالس این گونه باشد و به عزای دشمنان اسلام تبدیل شود./202/1306/ب1

ارسال نظرات