۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۲۵۸۲۶
سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد فارس:

کانون های فرهنگی هنری محلی برای انسجام برنامه های کانون های مساجد است

سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد فارس، کانون های فرهنگی و هنری مصلی را محلی برای همدلی و انسجام برنامه های کانون های مساجد شهرستان ها دانست.
کانون های مساجد

به گزارش خبرگزاری رسا از فارس، رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس امروز 20 اردیبهشت در سفر نظارت و بازدید از کانون های مساجد سروستان با حضور در نشست هم اندیشی مدیران کانون ها در دفتر امام جمعه این شهرستان، گفت: گروه های نظارت و بازدید از کانون های مساجد فارس با محوریت کانون مصلی به شهرستان های استان اعزام می شوند تا برنامه های کانون های مساجد با صلابت و قوت دنبال شود.

 

وی با تاکید بر اینکه محوریت بازدید ها کانون مصلی است، ادامه داد: تاسیس و راه اندازی این کانون ها به عنوان پل ارتباطی بین امام جمعه به عنوان رکن اصلی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ایفای نقش کنند و برنامه هایی فرهنگی، هنری و مناسبتی شهرستان را به صورت مشترک با برگزاری جلسات در محل مصلی برنامه ریزی کنند.

 

باقری، پرهیز از کار جزیره ای و همکاری و اتحاد و همدلی بیشتر بین کانون های مساجد شهرستان را از اهداف راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری در مصلی های نماز جمعه برشمرد و تاکید کرد: برگزاری نشست های فصلی یا ماهیانه در محل کانون مصلی با محوریت امام جمعه و بهره برداری از رهنمود های ایشان، می تواند اجرای مطلوب و موثر برنامه ها را به دنبال داشته باشد.

 

سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس همچنین شناسایی و معرفی کانون های برتر هر شهرستان جهت تهیه فیلم و مستند به تهران، اطلاع رسانی برنامه ها، اطلاع از مسائل و مشکلات اجرای فعالیت ها، تشکیل ستاد های اوقات فراغت، اعزام مبلغ دینی، تقویت فعالیت خواهران، حمایت از طرح ها، راه اندازی کانون های جدید و کتابخانه های مساجد، نظارت بر گزارش فعالیت ها، را از دیگر اهداف سفر گروه های نظارتی به کانون های مساجد استان برشمرد.

 

وی افزود: 25 کانون و 12 کتابخانه در مساجد شهرستان سروستان فعال است که براساس سطح بندی از این تعداد 12 باب درجه یک، هشت درجه 2 و پنج کانون درجه سه محسوب می شود ضمن اینکه یک کانون مسجد دانشگاهی، یک کانون مصلی و یک خانه دیجیتال نیز فعالیت های خوبی را برای اقشار مختلف به خصوص در اوقات فراغت تابستان اجرا می کنند.

 

براساس این گزارش، حجت الاسلام حسین ابراهیمی، امام جمعه شهرستان سروستان نیز در این جلسه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همدلی بیشتر را بین اصحاب کانون های مساجد مورد تاکید قرار داد.

 

خاطرنشان می شود؛ نشست هم اندیشی مدیران کانون های مساجد شهرستان با همکاری محمد حسن ضیایی آزاد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سروستان برگزار شد که پس از این نشست نیز از کانون ها و کتابخانه های مساجد تحت پوشش دبیرخانه کانون های مساجد فارس بازدید به عمل آمد./102/919/ب1

ارسال نظرات