۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۲۵۸۳۳
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت همدان:

امام حسین نمونه کامل یک انسان موفق است

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت همدان گفت: امام حسین نمونه کامل یک انسان موفق بود چرا که به هدف بزرگ خود در زندگی که همان امر به معروف و نهی از منکر بود رسید.
امام حسین

حجت الاسلام علی رسولی فرح مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسین (ع) گفت: یکی از مواردی مورد نیاز انسان امروز است بحث موفقیت است، همه ایمه به خصوص امام حسین (ع) انسان های موفقی در زندگی خود بوده اند.

 

وی ادامه داد: موفقیت ائمه و سید الشهدا از این جهت بود که به هدف والای خود رسیدند، امام حسین (ع) فرمودند، من برای طغیان خروج نمی کنم بلکه برای امر به معروف و نهی از منکر قیام می کنم و به این هدف با ارزش رسیدند.

 

حجت الاسلام رسولی فرح افزود: امام حسین (ع) و هدف ایشان می تواند برای جامعه و جوانان امروز الگو باشد، ما باید سید الشهدا را به عنوان انسانی معرفی کنیم که برای هدف خود آن قدر ارزش قایل بودند که زندگی خود و خانواده خود را در این راه فدا کردند.

 

وی ابراز داشت: یکی از موضوعات مهمی که امام حسین (ع) به آن پایبند بودند بحث خانواده دوستی است و یکی از موعضلات جامعه امروز از هم پاشیدگی خانواده هاست و به دلایل مختلف پیوند و ارتباط بین افراد خانواده ها کمرنگ شده است و حال آنکه سید الشهدا در کربلا شدیدا خانواده محور و خانواده دوست بودند.

 

مدیر حوزه سفیران هدایت همدان خاطر نشان کرد: حضرت سید الشهدا در حین جنگ نیز نسبت به خانواده غفلت نکردند و از آن ها محافظت می کردند و در کنار جهاد زن و فرزند را رها نکردند، جریان بزرگ کربلا را نیز یک خانواده با خون خود رقم زد و خانواده ها ثمر آن را دیدند.

 

وی به موعضلات خانواده های امروزی اشاره کرد و گفت: امروزه افراد خانواده های خود رابه بهانه مشغله رها می کنند و به وظیفه خود در قبال خانواده اهمیت نمی دهند، لازم است خانواده های امروز ارزش و اهمیت خانواده و خانواده محوری را از امام حسین (ع) و پیوند بین ایشان و خانواده ایشان در واقعه کربلا بیاموزند.

 

حجت الاسلام رسولی فرح افزود: زندگی و سیره امام حسین (ع) می تواند الگوی بزرگی برای اعضای جامعه و خانواده امروزی باشد و همچنین واقعه کربلا که در آن پدر حق پدری، فرزندان حق فرزندی و همسران حق همسری را ادا کردند.

 

وی در پایان ابراز داشت: ایثار و از خود گذشتگی، وظیفه محور بودن، قرآن، نماز و منتهی کوشش برای خدا، تمام چیزهایی است که در جامعه امروزی مغفول مانده است و ما باید آن ها را از سیره و زندگی سید الشهدا بیاموزیم./979/302/ب3

ارسال نظرات