۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۲۵۸۳۵
مدیر حوزه علمیه نهاوند:

توجه امام حسین به عبادت و نماز مورد غفلت واقع شده است

مدیر حوزه علمیه نهاوند گفت: امام حسین (ع) تا اواخر دوران امامت خود هم صلح امام حسن را با یزید ادامه دادند و هم هنگامی که لازم بود قیام کردند، در واقع هم حسنی زندگی کردند و هم حسینی.
امام حسین

حجت الاسلام صادق صالح مدیر حوزه علمیه نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، ضمن تبریک ولادت امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه گفت: در زندگی و سیره امام حسین (ع) مطلبی که کمتر به آن پرداخته شده است بحث تبعیت و اطاعت ایشان است.

 

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در زمان ولایت امام علی و امام حسن(ع) از این دو بزرگوار تبعیت و اطاعت محض داشتند و با وجود این که اختلاف کمی که از نظر سنی با امام حسن (ع) داشتند همیشه تابع ایشان بودند و ایشان را به عنوان امام و ولی خود می دانستند.

 

حجت الاسلام صادق صالح افزود: امام حسین (ع) در دوران امامت خود نیز بسیار موقعیت شناس بودند و با وجود این که یزید شخصی فاسد بود و صلاحیت حکومت بر مسلمین را نداشت، حدود نه سال با او مدارا کردند و صلح امام حسن(ع) را ادامه دادند.

 

وی گفت: امام حسین (ع) پس از گذشت نه سال و در سال دهم امامت وقتی که یزید فساد و دشمنی با اسلام را به حد نهایت رسانده بود امام دیگر سکوت را جایز ندانستند و قیام کردند، یعنی این امام بزرگوار در طول زندگی پر برکت خود هم حسنی زندگی کردند و هم حسینی.

 

مدیر حوزه علمیه نهاوند ابراز داشت: یکی از ویژگی های مهم امام حسین (ع) که می توان گفت از ویژگی های بارز ایشان در بین ائمه(ع) بوده است و کمتر به آن توجه و پرداخته شده است میزان علاقه ایشان نسبت به عبادت و رسیدگی به فقرا است.

 

وی ادامه داد: رسیدگی به فقرا برای سید الشهدا آن قدر با اهمیت بوده است که نقل است وقتی ایشان به شخص فقیری برخورد می کردند سراسیمه و با عجله برای کمک به آن فقیر می رفتند و وقتی اطرافیان علت این حالت ایشان را جویا می شدند ایشان می فرمودند این فرصتی است که خداوند به من داده است و نباید آن را از دست بدهم.

 

حجت الاسلام صالح با اشاره به علاقه امام حسین (ع) به عبادت گفت: سید الشهدا (ع) به عبادت بسیار اهمیت می دادند و عبادت را بسیار دوست داشتند تا جایی که حتی در واقعه کربلا از دشمن برای عبادت و نماز وقت خواستند و فرمودند انی احب الصلاة و در آن موقعیت دشوار به نماز و عبادت پرداختند./979/302/ب3

ارسال نظرات