۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۲۵۸۴۱
استاد حوزه و دانشگاه:

وجود شهدای مدافع حرم نشانگر استمرار فرهنگ عاشورایی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که وجود شهدای مدافع حرم نشانگر استمرار فرهنگ عاشورایی است، گفت: امروز مشاهده می شود رزمندگان ما در دفاع از حریم اهل بیت معصومین(ع) در حال دفاع هستند که عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان را نشان می دهد.
حرم امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام فرسویان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم بزرگداشت میلاد باسعادت امام حسین(ع) که در آمل برگزار شد با بیان این که حضور در چنین مجالسی از ارزش والایی برخوردار است، گفت: ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای از این برنامه ها در راستای ارتقای معرفت دینی و تعالی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: این وجود نورانی می فرماید شیعیان ما از باقیمانده سرشت ما آفریده شدند که خلقت آنان در خلقت اهل بیت معصومین(ع) گره خورده است.

 

حجت الاسلام فرسویان خاطرنشان کرد: ساختار شیعیان به اهل بیت معصومین(ع) بستگی دارد و شادی و غم آن ها به این بزرگواران مربوط می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ماه شعبان ماه منتسب به پیامبر گرامی اسلام است، افزود: پیامبر گرامی اسلام ماه شعبان را بسیاری گرامی داشته و روزها را روزه و شب ها را به شب زنده داری پرداخت و دو ماه شعبان و رمضان را روزه داشت که فرمود اگر کسی یک روز ماه شعبان و رمضان را روزه بگیرد حضرت حق بهشت را برای او اختصاص می دهد.

 

حجت الاسلام فرسویان افزود: پدر و مادر عظمت بسیاری دارند که خدا سفارش فرموده است به والدین خود احسان و نیکی داشته باشید که زحمات بسیاری برای شما کشیده اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام حسین(ع) الگوی ایثار و فداکاری است و زمینه ماندگاری فرهنگ متعالی عاشورایی را ایجاد کرد.

 

وی افزود: امام حسین(ع) اسوه ای ارزنده برای همه آزادی خواهان است که در راستای حفظ و احیای ارزش های دینی تلاش های ارزنده و شایسته ای را انجام داد.

 

حجت الاسلام فرسویان با بیان این که وجود شهدای مدافع حرم نشانگر استمرار فرهنگ عاشورایی است، گفت: امروز مشاهده می شود رزمندگان ما در دفاع از حریم اهل بیت معصومین(ع) در حال دفاع هستند که عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدان را نشان می دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بهره گیری از سیره اهل بیت معصومین(ع) برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای انسان داشته و زمینه سعادت و رستگاری انسان را فراهم می کند./1314/203/ب2

ارسال نظرات