۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۴۲۵۸۴۸
لاریجانی در صحن علنی مجلس مطرح کرد؛

راهزنی آمریکایی ها از اموال ایران با جدیت پیگیری شود/ ماموریت ویژه به کمیسیون امنیت ملی مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امورخارجه باید این فضاحت حکمرانان آمریکایی را به دیوان بین المللی لاهه بکشاند و با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع کند. از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می خواهیم که موضوع را با جدیت پیگیری کند.
لاریجانی رییس مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با تبریک سالروز میلاد سومین اختر آسمان ولایت و روز جانباز، در سخنانی اظهار کرد: امام حسین(ع) از جایگاه رفیعی در آسمان ها و زمین برخوردار است و از همان دوران جوانی که با پدرشان در جنگ شرکت می کردند رشادت های بسیار زیادی از خود به نمایش گذاشتند.


وی با بیان اینکه طبق فرمایش حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) بهترین الگو برای مسلمانان در ایستادگی در برابر ظلم و ستم است، بیان کرد: هرگونه تحرک بر علیه کفار و دشمنان اسلام با تعصی از این امام همام جان می گیرد و غیرت مجاهدانه و وفای با عهد نهضت هایی که از ایشان الهام گرفته اند را در برابر ذلت برخی که عنوان کشورهای اسلامی را یدک می کشند را به خوبی می توان درک کرد.


رییس مجلس شورای اسلامی  با اشاره به الگو برداری پاسداران انقلاب اسلامی از امام حسین(ع) در زندگی خود، تصریح کرد: پاسداران انقلاب اسلامی در چهار دهه ای که از انقلاب اسلامی می گذرد توانسته اند سرافرازی را چه در بحران های داخلی و چه بحران های خارجی را برای ملت ایران به ارمغان بیاورند و در هشت سال دفاع مقدس نیز با همت و جلال حسینی از عظمت انقلاب اسلامی محافظت کردند.


وی با بیان اینکه جانبازان که شهدای زنده محسوب می شوند نیز توانستند با عزت و افتخار راه حضرت عباس(ع) را نیز بپیمایند، این قافله مقدس شهادت همچنان در ارودگاه دوستان خدا و پاسداران غیرتمند همچنان راه حسینی را طی می کنند و خود را در بند مرزهای جغرافیایی نکرده اند.


لاریجانی با اشاره به جنایت های تکفیری ها در سوریه و شهادت جمعی از پاسداران مدافع حرم توسط این گروه، افزود: شهدای پاسدار مازندران که در چند روز اخیر بدست گروه های تکفیری به شهادت رسیدند  شعله های تعشق حسینی را فروزان نمودند ولی  بنظر می رسد طراحی آتش بی و ارسال سلاح به سوریه که توسط غربی ها انجام شد و به تکفیری ها اجازه داد تا در زمان آتش بس این جنایت را انجام دهند، قابل تامل است.


وی با بیان اینکه  برای آمریکا و غرب چیزی از این نکبت‌بارتر نیست که خود از جبهه النصره و داعش به فغان آمده اند ، اظهار کرد: اما برای بهره برداری تاکتیکی سلاح به سوریه ارسال می کنند، آنها باید مطمئن باشند که سلاح های غربی در دست تروریست ها به سوی خود آنها شلیک خواهد شد و این سنت الهی است که خداوند پاسخ ظالمان را در همین دنیا می دهد.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رویکرد آمریکایی ها در قبال ایران و پول های بلوکه شده، تصریح کرد:اقدام واشنگتن در برداشت از پول های بلوکه شده ایران چیزی شبیه به دزدان سر گردنه است و خلاف تومام قوانین بین الملل است و باید به طور جد مورد پیگیری قرار گیرد.


وی ادامه داد: آمریکا با پررویی و سبک سری به اموال ایران دست درازی کرده است، عجیب آن است که حتی وقتی با قوانین داخلی ایالات متحده چنین اقدام گستاخانه ای میسّر نبود ، در کنگره آمریکا فقط برای این پرونده یک مصوبه را به تصویب رساندند. این اقدام هم مدل قانون گذاری در دموکراسی آمریکایی است که قانون را در مسیر تباهی خود به قوانین ظالمانه تبدیل نمودند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر  اینکه نباید این گستاخی آمریکایی ها را بی پاسخ گذاشت، تصریح کرد: وزارت امورخارجه باید این فضاحت حکمرانان آمریکایی را به دیوان بین المللی لاهه بکشاند و با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع کند. از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می خواهیم که موضوع را با جدیت پیگیری کند./858/پ202/ج

ارسال نظرات