۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۲۵۸۶۳

آغاز بکار گردهمایی رهبران دینی اندونزی برای مقابله با داعش

گردهمایی دو روزه رهبران دینی اعتدال ‌گرا با هدف مقابله با افراط‌گرایی، داعش و ترویج میانه روی اسلامی در اندونزی آغاز بکار کرد.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، گردهمایی رهبران دینی اندونزی از سوی سازمان نهضت العلمای اندونزی که یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های اسلامی این کشور است به عنوان بخشی از کمپین این سازمان برای مقابله با افراط‌گرایی و گروه تروریستی داعش برگزار می‌شود.
 

این گردهمایی با هدف معرفی فرهنگ اسلامی مجمع‌الجزایر اندونزی (اندونزی با ۱۷ هزار جزیره بزرگترین مجمع الجزایر جهان است) برای مقابله با تعابیر افراط‌گرایانه و ضدانسانی تروریست‌های داعش از اسلام برگزار خواهد شد.
 

اسلام قرن‌ها پیش وارد اندونزی شد و امروز ۲۲۵ میلیون مسلمان در اندونزی زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌‌ها افرادی اعتدال‌گرا هستند؛ اما شماری از جوانان این کشور نیز تاکنون به تروریست‌های داعش پیوسته‌اند.
 

مقابله سایبری اندونزی با داعش
 

سازمان نهضت العلمای اندونزی در راستای کمپین خود، یک ارتش سایبری ۵۰۰ نفره نیز تشکیل داده که به صورت شبانه‌روزی با انتشار محتوای اسلامی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی تلاش می‌کنند تا با فعالیت‌های افراط‌گرایان و تروریست‌های داعش در فضای مجازی برای گمراه کردن مردم، مقابله کنند.
 

این نیروها با استفاده از تکنولوژی‌های روز به صورت مستمر مطالب اعتدال‌گرایانه به فضای مجازی تزریق می‌کنند.
 

سیفی علی، عضو برجسته ارتش سایبری اندونزی در یکی از توئیت‌های خود نوشت: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم که اسلام توسط جاهلانی که نفرت در سینه دارند، ربوده شود.
 

آن‌ها تلاش می‌کنند که با فعالیت‌های پیچیده نیروهای داعش در اینترنت که سبب جذب شمار زیادی از افراد در سراسر جهان شده است، مقابله کنند.
 

البته با وجود نیت خوبشان، نیروهای سایبری اندونزی در مقابل فعالیت‌های داعش که توسط افراد مجرب و با سرمایه‌گذاری کلان انجام می‌شود، مبتدی محسوب می‌شوند.
 

نیروهای سایبری داعش عملیات‌های پیچیده‌ای در فضای مجازی دارند و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، نرم‌افزارها و ویدئوها تأثیرگذاری زیادی دارند.
 

به گفته مقامات آمریکایی، آن‌ها به طور روزانه حدود ۲۰۰ هزار توئیت فقط در آمریکا منتشر می‌کنند.
 

با این حال، ارتش سایبری اندونزی که معمولاً جوانان داوطلب هستند، اغلب با هزینه خود وقت زیادی را صرف می‌کنند تا مسئولیت خود را در رابطه با دینشان انجام دهند./988/ب102/د

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات