۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۲۵۸۶۵
معاون پژوهش مدرسه علمیه رسول اکرم:

استعدادهای حوزوی نیازمند بسترسازی گسترده پژوهشی است

معاون پژوهش مدرسه علمیه رسول اکرم مریانج گفت: لازم است تا برای بسترسازی پژوهش در حوزه های علمیه اقدامات بیشتری شود چرا که استعدادهای درخشانی در حوزه های شهرستان ها وجود دارد که عدم رسیدگی به موقع سبب از بین رفتن این استعدادها می شود.
پژوهش

حجت الاسلام جواد مولایی معاون پژوهش مدرسه علمیه رسول اکرم مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در همدان، با اشاره به فرار رسیدن ماه شعبان، گفت: ماه شعبان ماه استفاده از برکات معنوی برای آماده شدن در فیوضات ماه رمضان است.

 

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه گفت: پژوهش یکی از ستون های مهم علمی در مجامع علمی است و متاسفانه در حوزه های علمیه توجه چندانی به آن نشده است.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه رسول اکرم مریانج افزود: در سال های اخیر نسبت به پژوهش رویکرد جدیدی اتفاق افتاده است که این تغییرات و اتفاقات عموما در بحث قالب و شیوه نگارش است چرا که خلأ چارچوب علمی برای نگارش در این زمینه احساس می شد.

 

وی با اشاره به محدودیت های موجود در این عرصه خاطر نشان کرد: به دلیل عدم توجه مسؤولان به مقوله پژوهش بسیاری از زیرساخت ها اعم از نرم افزاری و سخت افزاری با مشکل مواجه است.

 

حجت الاسلام مولایی ابراز داشت: سایت پژوهش این مدرسه با وجود 9 دستگاه رایانه، فقط چهار دستگاه قابل استفاده است و ما بقی بلا استفاده مانده اند و نیازمند ارتقا هستند.

 

وی افزود: کتابخانه این مدرسه با مشکل تعداد منابع مواجه است و لازم است تا در این زمینه اقدامات عاجل صورت گیرد چرا که پژوهش نشان دهنده درجه علمی افراد است و راه شکوفایی علمی طلاب از مسیر پژوهش می گذرد.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه رسول اکرم مریانج در پایان اظهار داشت: با وجود همه تلاش ها برای امر پژوهش، لازم است تا برای بسترسازی پژوهش در حوزه های علمیه اقدامات بیشتری شود چرا که استعدادهای درخشانی در حوزه های شهرستان ها وجود دارد که عدم رسیدگی به موقع سبب از بین رفتن این استعدادها می شود./302/979/ب1

ارسال نظرات