۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۲۵۸۶۶
مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک مطرح کرد؛

تشریح برنامه های اعیاد شعبانیه

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک با اشاره این که شعبان ماه اهل بیت است، گفت: با حمایت و همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اندیمشک برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در اعیاد شعبانیه در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام حسن آذرافروز ، مدير مدرسه علميه بقيه الله(عج) انديمشک سفيران هدايت شمال خوزستان

حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه بقیه الله اندیمشک، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهمیت ماه شعبان و رجب در سیره بزرگان جهان تشیع به ویژه امام خمینی(ره) گفت: در سیره عملی حضرت امام راحل(ره) شاهد هستیم که در این ماه ها حجم کاری خود را برای انس بیشتر با خداوند و بهره مندی از فضایل مهنوی این ماه ها کاهش می دادند.

 

مدیر مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک با بیان ادعیه و اعمال خاص ماه شعبان اظهارداشت: صلوات خاص این ماه از امام زین العابدین(ع) که سفارش به ادای آن بعد از فریضه های واجب شده است؛ از جمله ادعیه های مهم است.

 

حجت الاسلام آذرافروز با اشاره به فرازی از این صلوات که بیانگر شأن و منزلت اهل بیت(ع) و معرفی آنها به عنوان کشتی نجات در دریای متلاطم است، تصریح کرد: همراهی با اهل بیت بیمه کننده انسان از گرفتاری های دنیا و عدم همراهی نتیجه بالعکس دارد و در زمان کنونی واقعیت این مطلب در کشورهای همسایه ملاحظه می شود.

 

این مقام مسؤول افزود: در بسیاری از کشورهای اسلامی تنها به قرآن کریم چنگ زده شده است؛ در حالی که به قرآن های ناطق بی اعتنا هستند و پیشی گیرندگان بر اهل بیت(ع) خارج شوندگان از دین و متأخران آنها همچون کف روی آب از بین رفتنی هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود همجواری با اهل بیت را منوط به پیروی از اقوال و افعال آنها برشمرد و خاطرنشان کرد: از خصوصیات ولادت سیدالشهداء (ع) آن است که در ماهی متولد شدند که شهادتی ندارد و بالعکس در ماهی شهید شدند که هیچ تولد و شادی در آن نیست.

 

حجت الاسلام آذرافروز در ادامه سخنان خود با اشاره به ولادت های پیش رو و این که شعبان، ماه اهل بیت است، تصریح کرد: نام حضرت اباالفضل(ع) انسان ها را به وفاداری، برادری و غیرت راهنمایی می کند و در ادامه با اشاره به ولادت امام زین العابدین(ع) ایشان را شاخص عبادت برشمردند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به فعالیت های فرهنگی در نظرگرفته شده برای ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل(ع) و امام زین العابدین(ع) اظهارداشت: با حمایت و همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اندیمشک در میدان امام جشن 3 روزه و فعالیت های فرهنگی همچون برپایی ایستگاه نقاشی، پخش نماهنگ های فرهنگی با رویکرد سبک زندگی اسلامی و اهل بیت، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل اعتقادی و شرعی، مشاوره زندگی، برپایی ایستگاه صلواتی و پخش مولودی صورت خواهد گرفت./9456/302/ب3

ارسال نظرات