۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۲۵۸۶۹
به همت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان؛

جشن بزرگ عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود

جشن بزرگ عمامه‌گذاری هر سال در ایام نیمه شعبان و هم‌چنین در 17 ربیع‌الاول، روز میلاد پیامبر اکرم (ص) توسط معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود
جشن تلبس

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام مهدوي، معاون فرهنگي تبليغي حوزه علمیه خراسان از برگزاری مراسم جشن بزرگ عمامه‌گذاری طلاب در ایام ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خبر داد.


وی گفت: اتمام کتبی و شفاهی سطح یک، ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه مرکز مدیریت، تأییدیه اخلاقی از دفتر پذیرش و بررسی و شرکت در دوره تلبس از جمله شرایط شرکت طلاب در این جشن می‌باشد.

 

معاون فرهنگي تبليغي حوزه علمیه خراسان در توضیح برگزاری دوره تلبس اظهار داشت: دوره تلبس یک روز قبل از برگزاری مراسم عمامه‌گذاری و با هدف آشنایی هر چه بیشتر طلاب با بایدها و نبایدهای رفتاری طلبه در لباس مقدس طلبگی و برای حضور در اجتماع برگزار می‌شود.

 

 وی یادآور شد: جشن بزرگ عمامه‌گذاری هر سال در ایام نیمه شعبان و هم‌چنین در 17 ربیع‌الاول، روز میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) توسط معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام مهدوی افزود: در هر دوره از این مراسم 50 نفر از طلاب پس از احراز شرایط لازم و شرکت در کارگاه تلبس مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می‌شوند.

 

معاون فرهنگي تبليغي حوزه علمیه خراسان در پایان در مورد زمان و مکان ثبت‌نام در این طرح عنوان کرد: طلاب علاقمند تا تاریخ 25 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند به مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، طبقه همکف، اداره امور فرهنگی قرآنی مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام فرمایند./859/102/ب3


منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان

ارسال نظرات