۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۲۶۱۰۱
مدیر مدرسه علمیه کوثریه:

هدف سپاه پاسداران حراست از انقلاب بر اساس اسلام ناب محمدی است

مدیر مدرسه علمیه کوثریه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) روز دوم اردیبهشت ماه در سال 1358 تشکیل شده است و وظیفه حفظ و نگهداری از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.
روز پاسدار

فرحناز ریاضی، مدیر مدرسه علمیه کوثریه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک به مناسبت ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) روز دوم اردیبهشت ماه در سال 1358 تشکیل شده است و وظیفه حفظ و نگهداری از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

 

وی در ادامه افزود: در این سپاه مردان مخلصی حضور دارند که از ابتدای انقلاب با اهداف انقلاب و با راهنمایی و پیروی از امام(ره) خواستند، در متن انقلاب باشند و در کنار امام(ره) همان هدفی را دنبال می‌کردند که امام حسین(ع) در قیام خود داشتند.

 

ریاضی بیان داشت: وقتی از امام حسین(ع) راجع به چرایی قیامشان پرسیده شد، در پاسخ فرمودند: من برای احیای سنت جدم رسول الله و به پا داشتن امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم، نه برای دنیا و تشکیل حکومت و آن را در وصیت‌شان هم آورده‌اند؛ چرا که سنت پیامبر اکرم(ص) در زمان یزید به هدر رفته بود و تمام مسائل اسلامی در حال کشیده شدن به سمت انحرافات بود؛ لذا مردم اسلام را در یزید شراب‌خوار و میمون‌باز می‌دیدند.

 

وی ابراز داشت: امام خمینی(ره) نیز با همین عنوان انقلاب کردند و فرمودند: «ما انقلاب می‌کنیم تا شاه را برکنار کنیم، چون حکومت اسلامی دیگر حاکم نیست و تنها نام و پوسته‌ای از اسلام در میان مردم باقی مانده است و سنت رسول الله را دوباره احیا می‌کنیم»؛ و با همین شعار، انقلاب را به کمک مردم پیروز کردند. 
مدیر مدرسه علمیه کوثریه اظهار داشت: جوانان انقلابی آن زمان در کنار امام خمینی(ره) بودند و امروز در کنار رهبر عزیزمان هستند و شعارشان این است که از ذره ذره آرمان‌های اسلام دفاع می‌کنند؛ همان‌طور که امام حسین(ع) برای زنده نگهداشتن اسلام و اهداف آن راضی نشدند با یزید بیعت کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثریه ادامه داد: مقام معظم رهبری، 17 مهر سال 1381 را که مصادف با ولادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) بود، روز پاسدار نامیدند.

 

ریاضی تأکید کرد: سپاه آرمانی بزرگ و مقدس انقلاب، با تمام آرمان‌هایی که امام راحل تعیین کرده بودند تا به امروز در صحنه‌ها حضور دارند و هدف ‌شان حفظ و نگهداری از انقلاب بر اساس اسلام ناب محمدی است ؛ تمام دنیا می‌دانند که این سپاه جان بر کف بوده و فدایی انقلاب هستند و با تمام وجود به پای آرمان‌های انقلاب ایستادگی می‌کنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: در جنگ‌ سختی که داشتیم سپاه پاسداران پیش رو بوده و در همه جا حضور داشتند و اکثر عملیات‌ها را هدایت می‌کردند؛ اینان ادامه دهنده راه مولا و سرورشان حسین بن علی(ع) بوده‌اند.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثریه گفت: امام حسین(ع) الگو، نمونه و مقتدای این بزرگ مردان هستند و آرمان‌های مکتبی و جهان شمول دارند.

 

ریاضی در ادامه تصریح کرد: شعاری که آن زمان برای تشکیل سپاه تعیین شد، آیه مبارک 60 سوره انفال بود، «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ؛ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله بادشمنان آماده سازید و همچنین اسبهای ورزیده برای میدان نبرد، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و همچنین گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد و هر چه در راه خدا و تقویت بنیه دفاعی اسلام انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم قیام امام حسین را در سال 61 هجری که در مقابل ظلم و بی عدالتی بنی امیه بود، تبیین کنیم؛ فلسفه ایجاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همین است و جز این نیست./966/302/ب2

ارسال نظرات