۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۲۶۲۵۷
حجت الاسلام والمسلمین بطحائی:

خبرگان انقلابی باید منافع شخصی و جناحی را کنار بگذارد/ تدابیر رهبر انقلاب نقشه های دشمن را بی اثر کرده است

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ایستادگی بر سر اصول را از ویژگی های مهم خبرگان انقلابی دانست و گفت: انقلابی بودن یعنی با هیچ کس معامله نکنیم و در این راه، از منافع شخصی و جناحی خود صرف نظر کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی

حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم بطحائی گلپایگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین ویژگی های خبرگان انقلابی، اظهار داشت: ما انقلاب کردیم که آن نظام وابسته، آلوده و مامور غرب کنار برود و یک نظام مستقل و وابسته به خدا و پیامبر(ص) و ائمه(ع) با اجرای احکام الهی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که برای دستیابی به این هدف هزینه بسیاری پرداخت کرده ایم، گفت: بنابراین ما نباید شخصی و جناحی بیاندیشیم؛ انقلابی بودن یعنی به هر قیمتی پای آن اصولی که برای آن انقلاب کرده ایم، بایستیم و با تمام وجود در شعارها، نوشته ها، گفته ها و سیاست های داخلی و خارجی خود آنها را پیاده کنیم و ذره ای نباید کوتاه بیاییم.

 

استاد حوزه علمیه قم به آیه«وَإِنْ أَحَدٌ مِّنَ الْمُشْرِكِينَ اسْتَجَارَكَ فَأَجِرْهُ حَتَّى يَسْمَعَ كَلاَمَ اللّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لاَّ يَعْلَمُونَ» اشاره کرد و ابراز داشت: البته اگر کسی بخواهد از هدف ما بپرسد، پاسخ می دهیم اما با هیچ کس معامله نمی کنیم نه با شرق و نه با غرب؛ دغدغه رهبر انقلاب و دیگر بزرگان این است که ما باید در حفظ انقلاب از منافع شخصی و جناحی خود صرف نظر کنیم.

 

خبرگان و خواص باید در فتنه ها روشنگری کنند

حجت الاسلام والمسلمین بطحائی روشنگری در فتنه را از جمله وظایف خبرگان انقلابی برشمرد و گفت: وظیفه خبرگان حفظ نظام و جایگاه ولایت است؛ هر جایی که اتفاقی می افتد با توجه به اصول و قوانین، بدون تعارف و لحاظ کردن نسبت ها باید تذکر داد و مسائل را تبیین کرد و اگر کسی اصرار بر کاری داشت که ضد اهداف نظام بود، باید با او قانونی برخورد کرد.

 

وی با بیان اینکه خواص جامعه باید در فتنه 88 به میدان می آمدند و موضع گیری می کردند، ابراز داشت: نمی خواهیم قضاوت کنیم که سکوت در برابر فتنه یعنی رضایت، اما انتظار می رفت که وقتی یک مسأله ای برای نظام ضرر دارد و دستاویزی برای دشمن است، همه باید جبهه بگیرند همان گونه که آیت الله خزعلی و آیت الله طبسی رحمة الله علیهما عمل کردند.

 

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر همه موضع گیری می کردند شاید دشمن بیشتر در جا می زد و عقب گرد می کرد؛ خود سران فتنه هم وقتی می دیدند یک اجماع مخالفی به وجود آمده است کوتاه می آمدند.

 

نباید فضای جامعه را دو قطبی کرد

حجت الاسلام والمسلمین بطحائی یادآور شد: من در آن دوران به این آقایان تذکر دادم و به آقای کروبی گفتم شما وقتی می بینید مناظره تان به منازعه کشیده می شود کنار بکشید ریاست نمی ارزد به اینکه کسی که در این انقلاب بوده آشوب ایجاد کند؛ اگر آب را گل آلود کنید، دشمن سوءاستفاده می کند؛ من جای شما بودم کنار می کشیدم.

 

وی افزود: امام صادق(ع) می فرماید«لا تطلبن الریاسه و نمیفرماید لاتطلبن السیاسه» وقتی شما می بینید کار به جاهای باریک می کشد، بکشید کنار نه اینکه کار را به جایی برسانید که اتفاق ناگواری رخ دهد و دشمن دلگرم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطحائی با تأکید بر اینکه نباید فضای کشور را دو قطبی کرد، گفت: در این انتخابات بعضی رأی آوردند و بعضی نیاوردند؛ آن کس که رأی آورده نباید به خود ببالد و برای خودش امتیازی قائل باشد بلکه باید بداند مسؤولیتی برایش ایجاد شده است.

 

وی افزود: آن کس که رأی نیاورده احساس نگرانی نکند؛ در کمال تأسف دیدیم که دشمن در این میان می کوشید که آب را گل آلود کند و یک اختلافی بین ملت ایران به وجود آورد؛ من با این تقابل مخالفم که یک عده را اصولگرا و یک عده را اصلاح طلب بنامند.

 

تدابیر رهبر انقلاب همه نقشه دشمنان را خنثی کرده است

استاد حوزه علمیه قم به برخی نقشه های دشمن برای ایجاد تفرقه در امت اسلامی، اشاره کرد و گفت: دشمن همواره جامعه ما را با تقابل بین اصلاح، افساد و برچسب های دیگر درگیر می کند؛ انگلیسی های حلیه گر برای اینکه شخصیت سیدجمال الدین اسد آبادی را از جامعه جدا کنند و به کار او لطمه بزنند گفتند او از ما است؛ این همان برچسبی است که به برخی از چهره هایی که در خبرگان انتخاب شدند، زدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بطحائی رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را بی نظیر توصیف کرد و ابراز داشت: صحبت ها و هشدارهای ایشان همواره راهگشا بوده است، خداوند ان شاءالله بر عزت و عمر ایشان بیافزاید؛ ایشان همواره توانسته نقشه های آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها را به شکل زیبایی نقش بر آب کند.

 

اشکالات شورای رهبری

وی به تبیین مشکلات ناشی از رهبری شورایی پرداخت و گفت: ما معتقدیم ولایت مطلقه فقیه نسخه بدل ولایت حقیقی است؛ اگر بنا بود که رهبری جامعه مسلمین شورایی باشد، خدای متعال پیامبری و امامت را نیز شورایی می کرد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: اینکه خداوند می فرماید«و شاورهم فی الامر» غیر از رهبری شورایی است یعنی مردم را در کارها دخیل بدانیم در تصمیمات نظرات را لحاظ کنیم اما «فاذا عزمت فتوکل علی الله».

 

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زمان امامت امام حسن(ع)، امام حسین(ع) امام نبود؛ پس اگر رهبری شورایی مصلحت داشت خداوند آن زمان این کار را انجام می داد؛ بنابراین رهبری شورایی کار درستی نیست، در تصمیم گیری ها به مشکل بر می خورند و نظرات متفاوت خواهد بود و کارها به ثمر نخواهد رسید./925/ت302/ج

ارسال نظرات