۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
کد خبر: ۴۲۶۲۶۱

نشست اساتید دوره میثاق طلبگی حوزه‌های علمیه کشور در قم برگزار می‌شود

نشست هم‌اندیشی اساتید دوره میثاق طلبگی حوزه‌های علمیه کشور با حضور بیش از 150 نفر از اساتید در قم برگزار می‌شود.
همایش مبلغان

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اساتید دوره میثاق طلبگی حوزه های علمیه کشور با حضور بیش از 150 نفر از اساتید 23 اردیبهشت ،در مجتمع فرهنگی نور قم، برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام   سید حسن حسینی  با اعلام این مطلب اظهارداشت:  طرح میثاق طلبگی چند سالی است که جهت داوطلبان ورود به حوزه با هدف آشنایی با  فضای حوزه و چشم انداز تحصیل در این نهاد علمی مقدس برگزار می‌شود. 

 

وی افزود: دفتر امور تربیت اخلاقی در این راستا و برای رسیدن به یک متن واحد جهت افزایش آگاهی داوطلبان ورود به حوزه،  از ظرفیت کارشناسان عرصه اخلاق و تربیت طی جلسات متعددی استفاده کرده تا سرفصل های متنوعی را ناظر به نیاز های طلاب جدیدالورود تدوین کنند که این مهم با یک تلاش جهادی به ثمر نشست.

 

مدیر دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه های علمیه تصریح کرد : هرچند این متن با توجه به تلاش های بی وقفه اساتید و کارشناسان اخلاق از اتقان لازم برخوردار است ولی به جهت استفاده از تمام ظرفیت های موجود در این عرصه از اساتید طرح میثاق سراسر کشور نیز دعوت کردیم تا با هم فکری بر غنای محتوایی این طرح بیفزایند.

 

وی ادامه داد: در همین راستا نشست هم اندیشی اساتید دوره میثاق طلبگی حوزه های علمیه کشور با حضور 156 نفر از اساتید در قم برگزار می گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: دراین جلسه همچنین برخی از بزرگان و مدیران استانی حوزه های علمیه حضور خواهند داشت.

 

وی بیان داشت: در این نشست هم افزایی کارگاه هایی با حضور مولفان و اساتید کتب مربوط به میثاق طلبگی همچون حجج اسلام و المسلمین عالم زاده نوری، علی اصغر همتیان و کاظم علیمحمدی برگزار خواهد شد.

 

این استاد حوزه، با بیان اینکه این نشست دو روزه بوده و در مجتمع فرهنگی نور برگزار خواهدشد، یادآور شد: این نشست پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه ساعت30/8 صبح با حضور و سخنرانی مدیران ارشد حوزه های علمیه کشور و  هم چنین حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی ،معاون تهذیب حوزه های علمیه آغاز و سپس کارگاه های مورد نظر برگزار خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه نیز روز جمعه 24 اردیبهشت ساعت 30/11 صبح  با حضور و سخنرانی مدیران ارشد حوزه های علمیه کشور و هم چنین حجت الاسلام همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم برگزار می شود./998/د101/ی

 

منبع: معاونت تهذیب حوزه علمیه

ارسال نظرات