۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۴۲۶۲۷۲
رییس مجمع عالی بسیج استان قم:

ویژگی قمر بنی هاشم همراهی و حمایت از ولایت بود

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که حضرت عباس(ع) نور امید امام حسین(ع) در روز عاشورا بود، گفت: ابوالفضل العباس(ع) ویژگی های برجسته ای داشتند که با دیگر یاران متمایز بود، اما هنر برجسته ایشان در همراهی و حمایت از ولایت بود.
حجت الاسلام جوشقانیان

حجت الاسلام حسین جوشقانیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شخصیت حضرت ابوالفضل العباس(ع) گفت: امام سجاد(ع) می فرمایند که عموی ما عباس(ع) دیده ای تیزبین و ایمانی استوار داشت؛ همراه حسین(ع) جهاد کرد و از امتحان سرافراز بیرون شد و سرانجام به شهادت رسید.

 

رییس مجمع عالی بسیج استان قم اظهار داشت: این روایت در حالی بیان شده است که همه اصحاب امام حسین دارای بصیرت بودند، اما چرا ایشان را صاحب بصیرت می دانند؛ روایت ذکر شده از این جهت است که ایشان تا آخرین لحظه با ولایت بودند و باورشان از همه یاران بیشتر بود.

 

وی تأکید کرد: در صحنه عاشورا دیگر یاران امام حسین(ع) هم از حضرت عباس(ع) ولایت پذیری را آموختند؛ در واقع می توان این گونه تعبیر کرد که هنر و برجستگی قمربنی هاشم(ع) معیت و همراهی با امام حسین(ع) بود، چرا که خود حضرت عباس(ع) ویژگی های برجسته ای داشتند که ایشان را با دیگران متمایز می کرد.

 

عضو مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: امروز در عرصه انقلاب هر کس نسبت به اوامر امام خمینی(ره) اطاعت پذیری بیشتر و نسبت به رهبر معظم انقلاب نزدیک تر و ولایت پذیری بیشتری داشته باشد، در نگاه مردم جمهوری اسلامی ایران عزیزتر است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) زمانی که به سمت رود فرات به راه افتاد، می دانست که حمایت از ولایت هزینه سنگینی دارد و در این مسیر قدم گذاشت؛ با وجود این که دست راستش از بدن جدا شده بود، افق نگاهش خدایی بود و فرمود که اگر دست چپم را هم قطع کنید دست بردار نیستم.

 

حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: زمانی که حضرت عباس(ع) جانباز شدند، مقام ولایت پذیری ایشان پررنگ تر و تثبیت شد؛ ایشان را محاصره کرده بودند و دیگر امیدی به زنده ماندن نداشت، اما باز هم در این راه ثابت قدم بود؛ روز ولادت حضرت عباس(ع) را از همین جهت روز جانباز قرار دادند که در راه ولایت جان فشانی کرد.

 

وی با اشاره به نقل زیارت نامه برای قمربنی هاشم(ع) از سوی امام معصوم(ع) اظهار داشت: حضرت عباس(ع) و حضرت معصومه(س) تنها امامزادگانی هستند که برایشان از سوی یک معصوم(ع) زیارت نامه وارد شده است که نشان از مقام و جایگاه وسیع این امامزادگان بزرگوار دارد.

 

رییس مجمع عالی بسیج استان قم گفت: در روایتی آمده است، زمانی که حضرت ابوالفضل العباس(ع) قصد داشتند به میدان جنگ بروند، امام حسین(ع) به ایشان فرمودند که ای عباس، ما همه دور تو جمع هستیم، به میدان نرو؛ این سخن امام حسین(ع) گویای این مطلب است که ایشان نور امید اباعبدالله الحسین(ع) بودند.

 

وی در پایان تأکید کرد: امروزه نیز عمل و سخنان ما باید باعث خرسندی ولایت فقیه و رهبر عزیزمان شود، نه این که ایشان هزینه اقدامات اشتباه ما را بپردازند؛ ولایت پذیری را باید از حضرت عباس(ع) فرابگیریم و پشتیبان ولایت باشیم./840/ت302/ی

ارسال نظرات